دادگاه عالی ورزش برای بررسی لغو موقت محرومیت 90 روز میشل پلاتینی که مانع از حضور او در رقابت‌های انتخاباتی فیفا شده است، امروز (سه‌شنبه) تشکیل جلسه می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۳۰۳۹

پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که پیشتر به عنوان گزینه رهبری فیفا برای خروج این نهاد از بحران محسوب می‌شد، روز هشتم اکتبر از طرف کمیته اخلاقی فیفا به مدت 90 روز از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم شد. دادگاه عالی ورزش اعلام کرد: از نمایندگان قانونی فیفا و پلاتینی برای شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده دعوت کرده است.

قرار است در این جلسه موضوع لغو موقت محرومیت پلاتینی بررسی شود. دادگاه عالی ورزش روز جمعه در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات فیفا برای تعیین جانشین بلاتر روز هفتم اسفند ماه (26 فوریه) برگزار می‌شود. پلاتینی نامزدی خود را برای این انتخابات اعلام کرده است، اما تا زمانی که این محرومیت ادامه دارد، قادر به شرکت در رقابت‌های انتخاباتی نخواهد بود، اما در صورت تبرئه، ممکن است بتواند در انتخابات شرکت کند. لغو موقت محرومیت او هم می‌تواند راه را برای پلاتینی هموار کند. کمیسیون انتخابات فیفا اعلام کرده که نامزدی پلاتینی را بررسی می‌کند، گرچه هیچ تضمینی برای تائید نامزدی او وجود ندارد.

محوریت تحقیقات کمیته اخلاقی فیفا، پرداخت غیرقانونی مبلغ دو میلیون دلار از طرف بلاتر به پلاتینی از محل حساب‌های فیفا در سال 2011 است. او این مبلغ را بابت کاری که او در سال‌های 1998 تا 2002 انجام داده، دریافت کرده است. بلاتر و پلاتینی هرگونه تخلف را رد کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها