خالق اندروید، گوشی هوشمند می‌سازد

خالق پلتفرم محبوب اندروید که به‌واسطه رقابت تنگاتنگ با آی‌او‌اس اپل نقش بسیار پررنگی در پیشرفت گوشی‌های هوشمند داشته، به تازگی قصد دارد فعالیت خود را در شاخه‌ای دیگر از صنعت تلفن‌همراه، یعنی ساخت گوشی‌های هوشمند شروع کند.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۹

اندی رابین که سال ۲۰۰۵ تمام حقوق سیستم‌عامل اندروید را به گوگل فروخته بود تا ۲۰۱۳ به عنوان مدیر پروژه اندروید فعالیت می‌کرد، اما پس از آن جای خود را به مدیرعامل وقت گوگل داد و به بخش توسعه رباتیک این مجموعه انتقال پیدا کرد.

پس از آن عمر همکاری گوگل و اندی رابین یک‌سال بعد به پایان رسید تا او بار دیگر استارت‌آپی شخصی به نام پلی‌گراند را راه‌اندازی کند.

حال پس از گذشت یک‌سال از فعالیت این استارت‌آپ و پیدا کردن سرمایه‌گذارهای قدرتمند، اندی رابین تصمیم گرفته گوشی‌هوشمند اندرویدی بسازد که رقیبی سرسخت برای گوشی‌های آیفون باشد. این پروژه در مراحل اولیه خود قرار دارد و بنابر شنیده‌ها، پلی‌گراند در حال جمع‌آوری نیروی متخصص برای این کار است. باتوجه به این‌که یکی از ضعف‌های همیشگی اندروید نسبت به آی‌او‌اس نداشتن سخت‌افزار اختصاصی قدرتمند بوده است، باید دید آیا رابین می‌تواند این خلأ را پرکند و بار دیگر به رقیبی سرسخت برای شرکت اپل تبدیل شود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها