نخست‌وزیر فرانسه ضمن درخواست از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس برای افزایش پذیرش پناهجویان سوری، مدعی امکان بالقوۀ تروریست‌بودن هریک از این پناهجویان شد.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۸
کشورهای عربی خلیج‌فارس پناهجویان سوری را بپذیرند

منابع خبری فرانسه گزارش داده‌اند نخست وزیر این کشور از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست برای کمک به اروپا در جلوگیری از تشدید بحران در این قاره، تعداد بیشتری از پناهجویان سوریه را بپذیرند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه (AFP)، «مانوئل والس» که در منطقه‌ای در حومه‌ی پاریس سخنرانی می‌کرده، گفته است در این برهه هر کشوری باید نقشی را برعهده بگیرد.

والس در ادامه، درجمع ساکنان شهر «اِوری» در ناحیه «ایل-دو-فرانس» گفت: «من یک بار دیگر اعلام می‌کنم اروپا قادر به پذیرش همه پناهجویان سوری نیست. به همین دلیل ما به اتخاذ یک رویکرد دیپلماتیک، نظامی و سیاسی درخصوص سوریه نیاز داریم. هر کشوری باید نقش خود را در این خصوص ایفا کند. طرفِ صحبت من بویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.»

خبرگزاری فرانسه در ادامه یادآور می‌شود پس از ایجاد و گسترش گروه تروریستی داعش در سوریه طی 4 سال اخیر، اکنون کشورهای اروپایی در حال اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از ورود هزاران پناهجوی سوری به داخل مرزهای خود هستند و این در شرایطی است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند قطر، امارات و عربستان سعودی، باوجود نزدیکی جغرافیایی بیشتر با سوریه، هیچ اقدام درخورِ توجهی برای پذیرش آنها نمی‌کنند.

نخست‌وزیر فرانسه در این سخنرانی ضمن هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در فصل زمستان در کشورهای منطقه بالکان، مدعی امکان بالقوۀ تروریست بودن هریک از پناهجویان سوری به مقصد اروپا شد -- ادعایی که می‌تواند به نوبه خود سبب افزایش موج اسلام‌هراسی در غرب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها