شاید به استفاده از لنز عادت کرده باشید، اما هیچ گاه نباید دستورالعمل‌های مهم آن را فراموش کنید.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۸

1ـ همیشه ابتدا دستانتان را به خوبی با آب و صابون بشویید. لنزتان را هم با سرم بشویید و بعد آن را به چشم بزنید. هیچ‌گاه با دست کثیف لنز نزنید که عواقبی جدی برای بینایی‌تان در پیش خواهد داشت.

2ـ افرادی که آلرژی دارند نباید اصرار به لنززدن داشته باشند. حتی اگر آلرژی‌شان خفیف است، باید لنز را پیش از اتمام تاریخ مصرف تعویض کنند و آن را بخوبی تمیز کنند. اما ما به‌طور جدی به افراد آلرژیک توصیه می‌کنیم اصراری به لنز زدن نداشته باشند، چون ممکن است تماس سیلیکون چسبناک با عنبیه آنها مشکل ایجاد کند.

3ـ از مایع لنزهای مناسب که توصیه پزشکتان است استفاده کنید. تاثیر مایع لنز بر لنز و چشم شما بسیار عمیق است.

4ـ لنزهایتان را بیش از تاریخ تعیین‌شده استفاده نکنید، زیرا آنها پروتئین نشست کرده را به خود جذب کرده و در خود انبار می‌کنند و این مساله موجب آزار چشمان شما می‌شود. از انجام این کار حذرکنید.

5ـ هنگام دوش گرفتن یا شناکردن لنزتان را بردارید. لنزها جذب‌کننده‌هایی قوی هستند و می‌توانند به سرعت آلودگی موجود در آب یا موادی که برای چشم مفید نیستند را جذب کرده و به چشمان شما انتقال دهند.

6ـ‌ چشمان شما برای نفس کشیدن به اکسیژن احتیاج دارند. دست کم روزی دوساعت درهنگام بیداری را بدون لنز به سر برید تا اکسیژن کافی به چشمانتان برسد. اگر این مدت زمان افزایش پیداکند که چه بهتر.

7ـ حداقل سالی یک‌بار به چشم پزشک مراجعه کنید تا چشمانتان را معاینه کند. شما باید به توصیه‌های به روز او توجه کنید. وضع لنز شما هم باید مناسب باشد. لنزهای کهنه به چشمانتان آسیب می‌زند و ایجاد سردرد می‌کنند. مطمئنا پزشک توصیه‌هایی خوب برای شما دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها