واکنش نماینده دادستان به دفاعیات وکیل متهم نفتی:

بابک زنجانی سلطان جعل است

در جریان دوازدهمین جلسه دادگاه بابک زنجانی، قاضی صلواتی گفت: دادسرا مدعی است که این مسائل و گفته‌های بابک زنجانی ساخته ذهن اوست.
کد خبر: ۸۵۸۳۲۳

به گزارش تسنیم، قاضی در این جلسه از متهم پرسید: شما در شرکت SCT چه ‌مقدار سرمایه داشتید؟ که زنجانی پاسخ داد در حال حاضر اطلاع دقیقی ندارد. قاضی صلواتی از زنجانی سوال کرد که آیا مدرکی بر وجود شرکت SCT در دبی وجود دارد یا خیر، که در این رابطه زنجانی گفت: اگر چنین شرکتی وجود نداشت، از سوی اتحادیه اروپا تحریم نمی‌شد. صلواتی افزود: دادسرا ادعا دارد که شرکت SCT در دبی وجود خارجی ندارد. در همین ارتباط نجفی نماینده دادستان تهران گفت: در استعلامی که از بانک مرکزی امارات داشتیم، اعلام کردند که چنین شرکتی وجود ندارد و مجوزی به این شرکت برای انجام فعالیت‌های بانکداری برای جابه‌جایی پول و امور تجاری داده نشده است. در این هنگام قاضی صلواتی خطاب به زنجانی گفت: با دادگاه صداقت داشته باش و اگر قرار باشد بدون سند و مدرک حرف بزنی کار پیش نمی‌رود زیرا ما سند و مدرک داریم و نماینده دادستان با سند و مدرک حرف می‌زند.

بابک زنجانی سپس در خصوص نحوه خرید ملک ایران‌زمین اظهار کرد: پس از پاس کردن دو چک متعلق به خرید ملک ایران‌زمین، یک چک آن برای سال 92 بود و موعدش نیز هنوز نرسیده بود. در این هنگام آقایان وزارت نفت از من خواستند که مجموعه ایران‌زمین را به نامشان بزنم. در این خصوص با بانک انصار صحبت کردم، اما چون هنوز چک سوم پاس نشده بود حاضر نبودند ملک را به نام من بزنند تا بتوانم به وزارت نفت منتقل کنم... قرار شد وزارت نفت چک سوم را پاس کند و برای این کار یک حساب سپرده در بانک انصار افتتاح شد و مبلغ 5/80 میلیارد تومان به این حساب واریز و ملک به نام من زده شد. اما قاضی صلواتی برخلاف ادعای بابک زنجانی که اعلام کرده بود هر سه چک خرید ملک ایران‌زمین را پاس کرده است، گفت: حساب شما با بانک صفر نشده و بانک انصار چک را به اجرا گذاشته است.

گفتنی است؛ در این جلسه موضوعات مختلفی چون موضوع بانک FIIB، کنت بانک تاجیکستان، حقیقی بودن SCT بنکرز، خرید و فروش ملک ایران‌زمین و چرایی پرداخت هشت میلیاردی هزینه انتقال ملک ایران‌زمین به جای ده میلیون تومان بررسی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها