پای صحبت هریسون فورد و 2 نقش مهم تاریخی او

هم کاپیتان سولو، هم ایندیانا جونز

سن زیاد نمی‌تواند مانعی برای فعالیت مستمر و پیگیر یک بازیگر باشد. گواه این ادعا هریسون فورد است که در 73 سالگی هنوز هم فعال است و در نقش‌های اکشن بازی می‌کند! قسمت جدید مجموعه فیلم علمی ـ تخیلی و فانتزی «جنگ‌های ستاره‌ای» او را در یکی از نقش‌های اصلی دارد.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۳

این بار او باز هم در کنار گروهی از بازیگران جوان (و البته یک دوجین موجودات و هیولاهای فضایی) به ایفای نقش می‌پردازد و دست به یکسری اکشن‌کاری سخت می‌زند. فورد در حالی جلوی دوربین «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود» ظاهر شد که رسانه‌های گروهی پرسش‌های زیادی درباره احتمال حضور و بازی‌اش در قسمت دیگری از مجموعه فیلم ماجراجویانه و اکشن «ایندیانا جونز» مطرح می‌کردند.

فورد چند دهه قبل با بازی در نقش پروفسور ایندیانا جونز در این مجموعه فیلم به شهرت بسیار زیادی رسید. با نزدیک شدن زمان نمایش عمومی تازه‌ترین قسمت جنگ‌های ستاره‌ای رسانه‌های گروهی سراغ هریسون فورد رفته و پرسش‌های خود را درباره کارها و فعالیت‌های تازه وی مطرح می‌کنند. نکته جالب در اکثر این گفت‌وگوها، تعدد سوالات درباره آینده و سرنوشت مجموعه فیلم ایندیانا جونز و میزان احتمال همکاری او به عنوان بازیگر نقش اصلی با آن است.

فورد در گفت‌وگو با هفته‌نامه اینترتینمنت با خنده می‌گوید: تیزر تبلیغاتی قسمت جدید جنگ‌های ستاره‌ای را در حالی تماشا کرد که مشغول آشپزی در آشپزخانه منزلش در کنار جمع خانواده بوده است و اضافه می‌کند کاراکتر او یا همان سولو در فیلم، با واقعیت‌های مربوط به سیاره جدای (جایی که ماجراهای اصلی داستان فیلم اتفاق می‌افتد) کنار می‌آید.

این بازیگر روی این نکته تاکید می‌کند که شخصیت سولو هیچ وقت قرار نبود از ادامه ماجراهای داستان فیلم حذف شود: «در هیچ زمانی صحبت از این نبود که سولو کنار گذاشته شود و دیگر کسی سراغی از او نگیرد. بعضی وقت‌ها، بعضی کاراکترها در مجموعه فیلم‌های سینمایی به مرخصی می‌روند و در یک یا چند اپیزود آن حضور ندارند. این کار به معنی آن نیست که کار آنها تمام شده و دیگر قرار نیست در ماجراجویی‌های بعدی نقشی داشته باشند. البته هیچ وقت هم قرار نبود او جای کاراکتر دیگری را در این مجموعه فیلم بگیرد و مثلا آلک گینس نسل جدید سینماروها شود.» اشاره فورد به بازیگر کهنسال و برجسته انگلیسی است که قبل از مرگ خود و در دهه 70 میلادی در سری اول جنگ‌های ستاره‌ای نقش کاراکتر بن اوبی‌وان کنونی را بازی کرد. این کاراکتر الهام‌بخش سه شخصیت محوری داستان برای دنبال کردن ماجراجویی‌هایشان بود.

با این حال، فورد عقیده دارد کاراکتر سولو گسترش زیادی یافته و تبدیل به موجودی الهام‌بخش شده است. به گفته او: «به هر حال در طول این سال‌ها او هم رشد کرده و به مدارج بالاتر رسیده است. حالا او هم می‌تواند منبع نصیحت و دلگرمی برای کاراکترهای جوان و جدید داستان قسمت تازه باشد.

در فیلمنامه فیلم، کار زیادی روی گذشته او و اشتباهاتش شد. به همین دلیل، تماشاگران سینما با دیدن قسمت تازه فیلم یک جورهایی شاهد یک کاپیتان سولوی تازه خواهند بود. در حالی که برخی رفتارها و گرایش‌های او تغییر نکرده و به صورت قبلی مانده، برخی رفتارهای جدید را از خود نشان می‌دهد.» از فورد درباره آینده این مجموعه فیلم هم پرسیده می‌شود و ازجمله تولید فیلمی تازه بر مبنای کاراکتر سولو و گذشته‌اش. فورد می‌گوید: «من هم این حرف‌ها را شنیده‌ام، اما مطمئن باشید فیلم تازه‌ای که از دل جنگ‌های ستاره‌ای بیرون می‌آید و روی سولو تمرکز می‌کند، بازیگر تازه‌ای را برای این نقش خواهد گرفت. شما که فکر نمی‌کنید من 73 ساله قرار است نقش سولوی جوان را بازی کنم؟! این بازیگر جوان میراث‌دار کاراکتری است که من سال‌ها در قالب آن ظاهر شده‌ام. ولی برای این که این بازیگر جوان بتواند بهتر از عهده بازی در نقش برآید، به او پیشنهاد می‌کنم با کارگردان درباره گذشته و حال این شخصیت صحبت کند. حتما به تماشای فیلم‌های قبلی این مجموعه فیلم بنشیند. از شنیدن حرف‌ها و اظهارنظرهای تازه نترسد و از آنها استقبال کند. کلام آخر این که تلاش کند کاپیتان سولوی خودش را خلق کند و از تقلید بپرهیزد.»

ولی ایندیانا جونز کاراکتری نیست که بتوان به راحتی بازی در نقش آن را به بازیگر دیگری سپرد. این پروفسور ماجراجو که با رها کردن کلاس درس وارد یک سری ماجراجویی هیجان‌انگیز در مناطق خطرناک جهان می‌شود، هم‌اکنون به صورت یکی از شمایل‌های تاریخ سینما درآمده و هویت خاصی برای خود پیدا کرده است. فورد زمانی که درباره ایندیانا جونزها صحبت می‌شود، خوشحالی خود را پنهان نمی‌کند. او علاقه زیادی به این کاراکتر دارد و می‌گوید: «پروفسور جونز کاراکتری با تاریخ، هویت و پتانسیل خاص خود است. تماشاگران هم استقبال خیلی خوبی از او و فیلم‌هایش کردند. سهم اصلی در رابطه با این موفقیت عظیم را استیون اسپیلبرگ کارگردان آن دارد. او خالق اصلی این کاراکتر است و سهم اصلی موفقیت به او می‌رسد. خیلی دوست دارم در بقیه فیلم‌های ایندیانا جونزی هم بازی کنم و امیدوارم تولید قسمت تازه‌ای از آن خیلی زود شروع شود. ولی در حال حاضر هنوز بحثی پیرامون تولید قسمت بعدی این مجموعه فیلم نیست. حرف‌های زیادی در این رابطه زده شده، ولی هنوز هیچ چیز مشخص و قطعی نیست.

صحبت‌های تازه فورد در شرایطی است که در یک سال اخیر، اخبار زیادی درباره تولید قسمت پنجم ایندیانا جونز در رسانه‌های گروهی منتشر شده است. این خبرها حکایت از آن می‌کند که اسپیلبرگ با همکاری جورج لوکاس، طرح اصلی فیلمنامه را نوشته و کار نگارش آن شروع شده است. در این فیلمنامه، ایندیانا جونز سن و سال‌دار هنوز کاراکتر محوری ماجراست و نقش او را هریسون فورد بازی خواهد کرد. برخی شایعات (که نه رد شده و نه تائید) خبر از ورود یک کاراکتر جوان به دل داستان مجموعه فیلم می‌دهد که قرار است جای فورد و ایندیانا جونز او را بگیرد. با وجود تمام اخبار و شایعات، ظاهرا هریسون فورد هنوز هم مثل 30، 40 سال قبل فعال است و اثری از پیری در او دیده نمی‌شود.

مترجم: کیکاووس زیاری

*منبع: اینترتینمنت ویکلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها