مجید مجیدی از کارشکنی عربستان سعودی درباره اکران فیلمش خبر داد

سلام ترکیه به فیلم محمد (رسول‌الله) با400 سینما

فیلم فاخر و بین‌المللی محمد رسول‌الله، ساخته مجید مجیدی در حالی به تازگی در مسجدی در دانمارک به نمایش درآمد که زمینه برای اکران گسترده و جهانی این اثر عظیم سینمای ایران مهیا شده و قرار است فیلم با هماهنگی‌های صورت گرفته و تقاضاهایی که وجود دارد، به زودی در کشورهایی چون ترکیه، لهستان، سوئد، ایتالیا، اندونزی، نروژ، سریلانکا، لبنان، سوریه، عراق و برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی اکران عمومی شود. مجیدی در شرایطی روز گذشته از اکران فیلم محمد رسول‌الله در 400 سالن سینمای ترکیه خبر داد که سنگ‌اندازی و کارشکنی برخی کشورها درباره اکران این فیلم همچنان ادامه دارد. عربستان سعودی تازه‌ترین کشوری است که جو دروغینی را علیه فیلم محمد رسول‌الله به وجود آورده است.
کد خبر: ۸۵۶۰۳۰

به گزارش جام‌جم، مجید مجیدی، کارگردان جهانی و شناخته شده سینمای ایران که روز گذشته در اقدامی جالب برای تدریس فیلمنامه «بچه‌های آسمان» به دبیرستان نظام مافی در مهرآباد جنوبی تهران ـ دبیرستان دوره نوجوانی‌اش ـ رفته بود، روند اکران جهانی فیلم محمد رسول‌الله را مثبت توصیف کرد و گفت: حضور بین‌المللی فیلم شروع شده و کشورهای زیادی متقاضی اکران عمومی و گسترده این اثر هستند. ما به تازگی به درخواست مسلمانان دانمارک در مسجد امام علی(ع) این کشور نمایش فیلم داشتیم که با استقبال زیادی مواجه شد. این در شرایطی است که سال گذشته در همین کشور (دانمارک )کاریکاتور توهین‌آمیزی علیه پیامبر بزرگوار اسلام کشیده بودند.

آغاز اکران عمومی در ترکیه

کارگردان فیلم‌های ماندگار رنگ خدا و آواز گنجشک‌ها در ادامه از آغاز اکران جهانی و گسترده فیلم در ترکیه خبر داد و افزود: نخستین کشوری که فیلم محمد رسول‌الله را به شکل ویژه، عمومی و گسترده اکران خواهد کرد، ترکیه است. طبق هماهنگی‌ها قرار است این فیلم در 400 سالن سینمای این کشور به نمایش عمومی درآید.

مجیدی در حالی از این اکران وسیع خبر داد که تاکنون درباره کمتر فیلم سینمای ایران شاهد چنین نمایش وسیعی در کشورهای اروپایی بوده‌ایم و به نوعی باید این اقدام را بی‌سابقه دانست که می‌تواند گام مهمی درباره این فیلم تاثیرگذار و در نگاهی کلی‌تر برای سینمای ایران باشد.

برنامه‌ریزی جهانی

کارگردان «باران» یادآور شد: اخیرا در لبنان هم فیلم را برای علمای شیعه و سنی نمایش دادیم که مورد تشویق بسیاری از آنها قرار گرفت و رضایت آنان را فراهم کرد. هفته آینده هم باید به لهستان بروم، چون قرار است آنجا در جشنواره‌ای جایزه‌ای را به‌ صورت مشترک به من و ویتوریو استورارو (مدیر فیلمبرداری فیلم محمدرسول‌الله) بدهند. این رویداد هر سال جایزه‌ای مشترک به کارگردان و فیلمبردار فیلم‌های برتر و انتخابی خود می‌دهد. پس از لهستان هم به سوئد و نروژ می‌رویم و بعد هم به ایتالیا سفر می‌کنیم تا امکان اکران فیلم را در این کشورها بررسی کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم فیلم در کشورهای سوریه، لبنان و عراق به صورت دوبله عربی به نمایش دربیاید.

مجیدی افزود: در حوزه کشورهای اروپا و آمریکا هم مشغول رایزنی هستیم تا اواخر امسال فیلم در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم اکران شود.

کارشکنی عربستان و برخی کشورهای دیگر

برنامه اکران جهانی و گسترده فیلم محمد رسول‌الله در حالی روند مثبت خود را طی می‌کند که برخی کشورها نه‌تنها ندیده درباره این فیلم قضاوت می‌کنند و روی خوشی به این اثر فاخر و ارزشمند نشان نمی‌دهند، بلکه حتی ناجوانمردانه و غیرمنصفانه درباره اکران آن سنگ‌اندازی هم می‌کنند.

مجیدی در این خصوص بیان کرد: کشورهایی مانند عربستان سعودی کارشکنی می‌کنند و جو دروغینی را علیه فیلم به ‌وجود آورده‌اند. چندی پیش هم قرار بود این فیلم سینمایی در هند اکران شود و ما حتی تا مرز بستن قرارداد هم رفته بودیم، اما به‌دلیل فتواهایی که دادند، ایجاد نگرانی کردند و فعلا فرصت اکران عمومی در این کشور از دست رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها