فناوری آینده

دوچرخه‌ای متفاوت

در دنیای امروز دوچرخه‌سواری نیز دستخوش پیشرفت فناوری شده و هر روز گجت‌های مختلفی برای این کار ساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۴

گجتی که در تصویر مشاهده می‌کنید SpeedForce نام دارد و امکاناتی را به دوچرخه اضافه می‌کند که هیچ‌گاه روی یک نمونه معمولی وجود ندارد. این وسیله که روی فرمان دوچرخه نصب می‌شود، درون خود جی‌پی‌اس دارد و به چند حسگر مجهز است و اطلاعاتش را به اپلیکیشن مخصوص خود ارسال می‌کند. این گجت فاصله طی شده فرد را محاسبه می‌کند، ارتفاع از سطح دریا را می‌سنجد و ضربان قلب دوچرخه‌سوار را نیز اعلام می‌کند. غیر از این اطلاعات، جی‌‌پی‌اس مسیر فرد را زیر نظر می‌گیرد و بهترین مسیر را برای رکاب زدن به او پیشنهاد می‌دهد. برای مثال با مشخص کردن مقصد این گجت نشان می‌دهد از کدام خیابان و کوچه باید راه خود را بروید.

رایانه جیبی

فکرش را بکنید رایانه‌تان درون جیب‌تان جا شود. جمله‌ای که تا چند سال پیش آرزو بود، اما اکنون به حقیقت پیوسته است. Kangaroo رایانه‌ای به اندازه یک تلفن هوشمند است که درون جیب جا می‌شود، اما دنیایی قابلیت دارد. روی این گجت ویندوز 10 نصب شده و به پردازنده اینتل، دو گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه درونی و انواع پورت‌ها از HDMI تا یواس‌بی مجهز است.

می‌توان این رایانه جیبی را با خود حمل کرد و برای استفاده از آن کافی است نمایشگر، ماوس و صفحه‌کلید به آن متصل کرد. این گجت محصول یک ایده استارت‌آپی است و در زمان عرضه 99 دلار قیمت خواهد داشت. گفتنی است باتری این محصول تا چهار ساعت دوام می‌آورد.

آینه‌ای برای کمک به رانندگی

تلفن‌های هوشمند قابلیت‌های زیادی دارند که برای رانندگی هم کاربرد دارد، اما به دلیل پرت شدن حواس نمی‌توان از آنها استفاده کرد. با توجه به این موضوع Hudway ساخته شده است که توانسته پنج برابر پول مورد نیاز سرمایه جمع کند. این گجت در واقع آینه‌ای است که روی یک پایه قرار گرفته است. با قراردادن گوشی در جلوی این آینه تصویر گوشی روی آن منعکس می‌شود و می‌توان همچون نمایشگرهای رانندگی از آن استفاده کرد. برای این کار اپلیکیشن‌های مخصوصی هم ساخته شده که اطلاعات مفیدی را همچون سرعت، سرعت مجاز و مسیریابی برای راننده به نمایش می‌گذارد. سطح این وسیله به‌گونه‌ای ساخته شده تا گوشی از روی آن سر نخورد.

دیوارنگاری دیجیتال

تا به حال به نقاشی‌های روی دیوارهای خیابان‌ها و معابر دقت کرده‌اید؟ نقاشی‌هایی که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسند، اما در واقع رشته‌ای هنری است که هنرمندان خاص خود را دارد. اگر کسی به این هنر علاقه‌مند شود و بخواهد مهارت کسب کند راه دشواری پیش‌رو دارد، زیرا محل تمرینش دیوارهای خیابان است. با این حال راه دیگری هم وجود دارد که سازنده‌های این اسپری مد نظر قرار داده‌اند. SprayPrinter قطعه هوشمندی است که می‌توان آن را روی قوطی هر نوع اسپری نصب کرد. با استفاده از این گجت کافی است عکس مورد نظر را با تلفن همراه به اسپری ارسال کنید و اسپری را جلوی دیوار بگیرید. با دوربینی که روی این گجت نصب شده، اسپری به صورت خودکار عکس مورد نظر را روی دیوار نقاشی می‌کند.

کابلی برای شارژ بهینه

باتری تلفن‌های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین انواع و اقسام روش‌ها برای بازدهی بیشتر باتری ابداع می‌شود. یکی از این روش‌ها کابلی است که در تصویر مشاهده می‌کنید و UsBidi نام دارد. این کابل طول بیشتری نسبت به کابل درون جعبه گوشی دارد و از مقاومت بیشتری برخوردار است. اما نکته مهم در مورد کابل این است که سریع‌تر از کابل خود گوشی دستگاه را شارژ می‌کند و هوشمند است. به این معنی که به محض پر شدن باتری جریان برق را قطع می‌کند تا بار اضافی روی باتری تحمیل نشود. غیر از این چراغی در سر کابل قرار دارد که میزان شارژ را با رنگ خود بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر نشان می‌دهد. این کابل توانسته چند برابر سرمایه مورد نیاز بودجه جمع کند و 16 دلار قیمت خواهد داشت. گفتنی است این کابل در دو نسخه میکرویو‌اس‌بی و لایتنینگ ساخته شده است.

بلندگوی زیپی

بلندگوهای بلوتوث کم‌کم دارند جای سیستم‌های صوتی قدیمی خانه را می‌گیرند، اما فناوری این بلندگوها همواره با محدودیت‌هایی مواجه است. نکته اول این‌که باتری این بلندگوها چندان قدرتمند نیست و دوم این‌که صدای خروجی به بلندی آن بلندگوهای قدیمی نیست. با توجه به این محدودیت‌ها Libratone Zipp ساخته شده است. باتری این بلندگوی بی‌سیم تا 10 ساعت دوام می‌آورد و برای بهره بردن از یک صدای بلند می‌توان تا 16 عدد از این بلندگوها را به یک گوشی وصل کرد. در این حالت از طریق اپلیکیشن مخصوص می‌توان بلندگوها را کنترل کرد. غیر از این قابلیت‌ها بدنه این بلندگو همچون یک کاور با باز کردن زیپ جدا می‌شود و می‌توان پوشش آن را تعویض کرد.

لیوانی برای شخصی‌سازی

آیا لیوان مخصوصی برای نوشیدن قهوه یا چای دارید؟ اصلا به این موضوع اهمیت می‌دهید؟ یک تیم نوپا لیوان مخصوصی ساخته که Ember نام دارد. این لیوان مایع درون خود را براساس دمایی که به آن داده شده نگه می‌دارد و از راه دور و توسط اپلیکیشن یا ساعت هوشمند اپل قابل کنترل است. غیر از این می‌توان با چرخاندن قسمت پایینی لیوان دمای آن را کم و زیاد کرد.

طراحی Ember به‌صورت ارگونومیک انجام شده و این قابلیت وجود دارد تا نام صاحب لیوان روی آن به نمایش در بیاید. این لیوان 129 دلار قیمت دارد و به‌زودی وارد بازار جهانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها