هفته نهم لیگ برتر فوتبال

قربانی کردن برادر برای حفظ صدرنشینی

جام جم ورزشی: پنج دیدار هفته نهم لیگ برتر چهارشنبه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۴۸۰۴۸
قربانی کردن برادر برای حفظ صدرنشینی

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، 5 دیدار پایانی هفته نهم لیگ برتر روز چهارشنبه برگزار می‌شود. در پایان این مسابقات احتمال دارد صدر جدول دستخوش تغییرات شود.

نگاهی به این دیدارها می‌اندازیم:

صبای قم - فولاد خوزستان

صبا پس از تساوی جنجالی مقابل پرسپولیس این هفته میزبان فولاد خوزستان است که هفته گذشته در خانه خود مقابل تراکتورسازی شکست خورد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ اگر در این بازی پیروز شوند حداکثر می‌توانند از انتهای جدول جدا شوند و با دو پله صعود به رده چهاردهم برسند ولی این برد می‌تواند فصل جدیدی برای قرمزپوشان اهوازی باشد اما شکست یا مساوی وضعیت فولاد را وخیم‌تر از قبل خواهد کرد. تیم صبا هم اگر در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد شانس صعود سه‌ پله‌ای و رسیدن به رده پنجم جدول را هم دارد.

نفت تهران - راه آهن

دربی تهرانی ها کم تماشاگر اما بسیار حساس است. با اینکه این بازی تماشاگران چندانی ندارد اما برای هر دو تیم پیروزی در این دیدار ارزش بسیار زیادی دارد.

شاگردان علیرضا منصوریان در تیم نفت هنوز بردی را در لیگ برتر پانزدهم کسب نکرده‌اند و آنها به دنبال شکستن طلسم نبردن‌شان هستند ولی راه آهن هفته گذشته پرگل‌ترین برد را مقابل استقلال اهواز کسب کرد و شاگردان مهدی تارتار با آن پیروزی زمینه‌ساز اخراج سیاوش بختیاری‌زاده سرمربی آبی‌پوشان اهوازی را فراهم کردند اما در این هفته باشگاه نفت حمایت قاطع خود را از منصوریان اعلام کرده است و بعید است این مربی استقلالی با نتیجه نگرفتن مقابل راه آهن شرایط بدی برایش رقم بخورد هرچند او دوست ندارد که در این دربی بازنده باشد بخصوص اینکه سرمربی تیم راه آهن نیز سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارد.

ذوب آهن - گسترش فولاد تبریز

شاگردان گل‌محمدی در این فصل از ابتدای مسابقات در قواره یک مدعی ظاهر شده‌اند و اکنون با 14 امتیاز در رده چهارم جدول هستند. ذوب آهن با این حال هنوز نتوانسته در اصفهان پیروز شود و بیشتر امتیازهایش را در خارج از خانه کسب کرده است.

بازیکنان ذوب آهن ناهمواری زمین فولادشهر را یکی از دلایل پیروز نشدن در اصفهان می دانند. حریف اصفهانی‌ها تیم گسترش فولاد است که در جام حذفی این فصل در تبریز از ذوب آهن شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شده است و اکنون شاگردان فراز کمالوند برای گرفتن انتقام آن باخت خانگی به اصفهان می‌روند.گسترش اگر موفق به پیروزی در اصفهان شود از رده هفتم به رده پنجم جدول می‌رسد اما ذوب آهن می‌خواهد فاصله خود را با صدرنشینان لیگ کم و کمتر کند بنابراین برای گرفتن هر سه امتیاز به میدان خواهد رفت.

استقلال - استقلال خوزستان

این مسابقه اگرچه یک بازی خانوادگی بین آبی‌های تهران و اهواز محسوب می‌شود اما حساسیت‌ جدول آنقدر بالاست که بعید است هواداران استقلال تهران خیلی برادر کوچک‌ترشان را در ورزشگاه آزادی تحویل بگیرند بخصوص اینکه برنده این مسابقه صدرنشین لیگ برتر خواهد شد. شاگردان ویسی اگر بتوانند شاگردان مظلومی را شکست بدهند در آنصورت شانس صدرنشینی دارند البته به شرطی که امروز سپاهان در انزلی پیروز نشود. آبی‌پوشان تهرانی هم اگر چه با یک مساوی ممکن است همچنان صدرنشین بمانند اما صدرنشینی‌‌شان بیش از گذشته در معرض خطر قرار می‌گیرد. استقلال هفته گذشته مقابل پدیده پیروز نشد و مظلومی دوست ندارد دوباره تیمش امتیاز از دست بدهد از سویی دیگر باشگاه استقلال تهران هنوز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. استقلال تهران با 14 گل زده صاحب خطرناک‌ترین خط حمله لیگ هستند و آبی‌پوشان اهوازی با 3 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را به همراه ذوب آهن در اختیار دارند. همین تقابل هم می‌تواند بر جذابیت‌های این بازی اضافه کند. استقلال تهران شاید با شکست دادن برادر کوچک‌تر صدرنشینی خود را تثبیت کند .

استقلال اهواز - پدیده

استقلال اهواز هفته گذشته شکست سنگینی را تجربه کرد و بعد از باخت 5 گله مقابل راه آهن سرمربی این تیم برکنار شد و علی حنطه جانشین سیاوش بختیاری‌زاده شد حنطه از مشهد به اهواز آمده تا تیم ته جدولی استقلال را نجات بدهد و به همین دلیل در اولین دیدار خانگی هواداران منتظرند ببیند که او چه تغییراتی در تیم بحران زده ایجاد خواهد کرد. پدیده اما هفته گذشته با انجام یک بازی خوب مقابل استقلال و گرفتن یک امتیاز از صدرنشین لیگ به اهواز می‌آید تا مقابل یک مربی مشهدی قرار بگیرد. استقلال اهواز در صورت پیروزی فقط می‌تواند دو پله در جدول صعود کند و از رده پانزدهم بالاتر بیاید اما پدیده که در رده دهم جدول است می‌تواند در صورت برد رتبه‌اش را تک رقمی کند.

اسامی داوران و برنامه هفته نهم لیگ برتر فوتبال

سه شنبه 28 مهر 94

سیاه جامگان – پرسپولیس از ساعت 15 در ورزشگاه ثامن

اشکان خورشیدی- سعید قاسمی- حسن یوسفی- محمدحسین ترابیان؛ ناظر داوری: ایرج نظری

ملوان بندر انزلی – سپاهان از ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی

تورج حق وردی- فرزاد بهرامی- علی دودانگه- سعید رحیمی مقدم؛ ناظر داوری: علیرضا یزدانی

تراکتورسازی تبریز – سایپا از ساعت 16 در ورزشگاه یادگارامام (ره)

محمدرضا اکبریان- آرمان اسعدی- حسین رحیمی پور- هادی حاجی عباسی؛ ناظر داوری: محمود رفیعی

چهارشنبه 29 مهر 94

استقلال – استقلال خوزستان از ساعت 16:45 در ورزشگاه آزادی

یدالله جهانبازی- رضا سخندان- رحیم شاهین- محمدحسین زاهدیفر؛ ناظر داوری: نادر جعفری

صبای قم – فولاد خوزستان از ساعت 16:45 در ورزشگاه یادگار امام (ره)

محسن ترکی- مهدی عالیقدر- یعقوب سخندان- پیروز سیف اله پور؛ ناظر داوری: بهرام مهرپیما

ذوب آهن – گسترش فولاد تبریز از ساعت 16:45 در ورزشگاه فولاد شهر

محمدرضا فغانی- سجاد طوری- علیرضا ایلدروم- جواد شرفی؛ ناظر داوری: مسعود مرادی

نفت تهران – راه‌آهن از ساعت 16:45 در ورزشگاه تختی

پیام حیدری- علی میرزابیگی- محمد راهی- جواد محمدی؛ ناظر داوری: محمدرضا فلاح

استقلال اهواز – پدیده خراسان از ساعت 17 در ورزشگاه تختی

علیرضا فغانی- جلیل شعرانی- محمدرضا مدیر روستا- جواد رحیم زاده؛ ناظر داوری: خداداد افشاریان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها