آزادسازی مناطق دیگری در عراق

نیروهای عراقی که اخیرا عملیات جدی و مهمی را برای آزادسازی کامل استان صلاح‌الدین و الانبار آغاز کرده‌اند، روز گذشته از آزادسازی برخی مناطق در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۸۴۷۴۳۳

به گزارش شبکه المیادین، یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین عراق اعلام کرد، ارتش و نیروهای مردمی ارتفاعات مکحول و مجتمع کاخ‌های ریاست‌جمهوری را در استان صلاح‌الدین آزاد کرده و 60 درصد شهر بیجی را از تروریست‌های داعش پس گرفتند. نیروهای عراقی در راستای عملیات خود اخیرا پالایشگاه بیجی در چند کیلومتری شهر بیجی واقع در استان صلاح‌الدین و همچنین بخش شرقی شهر البغدادی در استان الانبار را آزاد کرده‌اند.

ارتش و نیروهای مردمی عراقی در منطقه التأمیم واقع در غرب رمادی، مرکز استان الانبار نیز پیشروی کرده و کنترل چند ساختمان و مرکز را در این منطقه به دست گرفتند. طی عملیات عراقی‌ها در غرب رمادی ده‌ها داعشی از پا درآمدند. همچنین اعلام شد نیروهای بسیج مردمی روز گذشته توانستند دو روستای الرمل و انورالعاصی در ناحیه الرشاد واقع در 35 کیلومتری کرکوک را از چنگ داعش آزاد سازند.

از سوی دیگر، محمدخلیل الجبوری، عضو شورای کرکوک از آغاز عملیات آزادسازی شهرستان حویجه خبر داد و گفت نیروهای بسیج مردمی در این عملیات شرکت دارند. در همین حال، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق اعلام کرد طی روزهای آینده محاصره شهر رمادی تکمیل خواهد شد تا عملیات ضربتی برای آزادسازی آن آغاز شود. وی گفت: عملیات آزادسازی الانبار براساس برنامه مشخص و جدول زمانی ادامه دارد و نیروهای ارتش برای ادامه عملیات خود علیه تروریست‌ها آمادگی کامل دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها