پیش‌بینی 2.5 میلیون زائر ایرانی در کربلا

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با تاکید بر این‌که زیارت اربعین مانور بزرگ سیاسی و اجتماعی شیعیان است گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود 2.5 میلیون زائر ایرانی در اربعین در کربلا باشند.
کد خبر: ۸۴۷۱۰۹

به گزارش مهر، میرمسعود حسینیان با بیان این‌که حضور میلیونی زائران ایرانی در موسم اربعین نیازمند تلاش‌ها و تمهیدات لازم از سوی دو کشور ایران و عراق است، افزود: این تلاشها با هدف تسهیل زائران صورت می‌گیرد و ما نیز توقع داریم زائران ایرانی، توصیه‌ها و نکات اعلام شده را مدنظر قرار دهند.

سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا زائران ایرانی را به پرهیز از حرکت‌های انفرادی فراخواند و توضیح داد:‌ زائران حتی‌الامکان از سامانه سماح که سازمان حج و زیارت به صورت رایگان در اختیار هموطنان قرار داده استفاده کنند.

وی کاهش زمان زیارت را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: خود عراقی‌ها پس از طی مسافت طولانی که برای رسیدن به کربلا طی می‌کنند، توقف کوتاهی داشته و به شهرهای خود باز می‌گردند‌ و با توجه به این‌که امکانات کربلا محدود است، کوتاهتر کردن دوره مسافرت، به زائران ایرانی توصیه می‌شود به ویژه این‌که بعد از اربعین، تمام امکانات مردمی جمع می‌شود.

حسینیان ادامه داد:‌ زائران گرامی، حتما نسبت به تهیه گذرنامه و اخذ روادید اقدام کنند تاکنون برنامه این است که از عبور افراد بدون گذرنامه و ویزا، جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها