یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن که باعث حذف مواد زائد می‌شود، کبد است پس بسیار ضروری است که بدانید کدام یک از مواد غذایی برای پاکسازی این ارگان بدن ضروری است.
کد خبر: ۸۴۳۴۶۲
بعد از قلب مراقب این عضو بدنتان باشید
دکتر مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کبد یکی از مهمترین ارگان‌های بدن محسوب می‌شود بنابراین باید هر انسانی بداند که کدام یک از مواد غذایی برای پاکسازی کبد مناسب است.
وی در مورد پاکسازی کبد با استفاده از مواد غذایی ادامه داد: میوه‌ها و سبزیجاتی که دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند‌، به خصوص میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی رنگ بسیار موثر در پاکسازی کبد هستند. البته پرهیز از مواد غذایی پرچرب همچون مایونز،‌ کله پاچه و . . . از نکاتی است که افراد 18 سال به بالا باید توجه زیادی داشته باشند.
این متخصص تغذیه با اشاره به خواص میوه‌ها و سبزی‌ها بیان کرد: هر فردی باید میوه‌ها و سبزیجات را به مقدار مناسبی با توجه به نیاز بدن در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهد که به طور معمول سبزیجات 5-3 سهم(هر سهم یک لیوان سبزی خام و نصف لیوان سبزی پخته) و میوه‌ها 4-2 سهم در رژیم غذایی دارد (هر سهم به اندازه‌ی سیبی بزرگ)
وی در مورد نقش تاثیر گذار رنگ‌ها در میوه‌ها و سبزیجات افزود: رنگ‌های میوه‌ها و سبزیجات هر کدام نشان از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ و دیگر موارد مورد نیاز بدن هستند. به طوری که سبزیجات دارای برگ تیره بیانگر آنتی اکسیدان‌ موجود در آن و میوه‌های نارنجی و زرد همچون هویج نشان از فلانوئید و بتاکارتون، گریپ فروت دارای گلوتاتیون، سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان، اسفناج کلروفیل فراوان، لیمو سرشار از ویتامین C از جمله میوه‌هایی هستند که در افزایش کارایی کبد و پاک‌سازی کبد نقش چشمگیری دارند.
وی در پایان گفت: همان طور که بارها به صورت مکرر گفته شده سلامتی برای انسان حرف اول را می‌زند پس بهتر است از همان دوران کودکی توجه فراوانی به برنامه‌ غذایی خود کنید که با این کار سلامتی خود را تضمین و از نیاز به پاک سازی کبد پیشگیری کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها