فهرست شهدای آتش‌نشان بلندبالاست؛ فهرستی پر از اسامی آتش‌نشان‌هایی که هنگام انجام ماموریت جانشان را از دست داده‌اند؛ شهدایی که به جمع آتش‌نشان‌هایی پیوسته‌اند که در دوران دفاع مقدس، جانشان را با خدا معامله کرده بودند.
کد خبر: ۸۳۹۹۲۷
فداکاری مثال زدنی شهدای آتش‌نشان

قبول کنید، انتخاب یک روز در 365 روز سال برای آنها کم است، برای مردانی که نترسیده‌اند از شعله‌های داغ و سوزان حریق‌های بزرگ؛ مردانی مثل حمید آذری، امید عباسی، برکت جوزری و جواد محمدی؛ آتش‌نشان‌هایی که ایثارشان هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

حمید آذری

نشت گاز در یک مجتمع مسکونی در سیزدهم آبان 80 در خاطره خانواده آتش‌نشانی، خاطره‌ای تلخ است. روزی که حمید آذری فرمانده تیم اعزامی به شهادت رسید؛ بعد از ورود آذری و همکارانش به محل حادثه، آنها ساکنان واحدها را به بیرون هدایت کردند. بعد جست‌وجو برای کشف محل نشت آغاز شد؛ جست‌وجویی که به یکی از واحد‌های طبقه دوم رسید. همراه یکی دیگر از همکارانش وارد ساختمان شدند، اما به دلیل رسیدن گاز به شمعک آبگرمکن داخل منزل، انفجار مهیبی رخ داد؛ انفجاری که پوست و استخوانشان را ذوب کرد. آتش بعد از چند دقیقه مهار شد، اما حمید آذری جانش را در این حادثه از دست داد.

امید عباسی

23 اردیبهشت 92؛ اسم امید عباسی فرمانده 35 ساله ایستگاه 68 آتش‌نشانی در این روز در فهرست شهدای آتش‌نشان ثبت شد. عباسی وقتی برای اطفای حریق در طبقه آخر یک ساختمان ده طبقه مسکونی به محل حادثه واقع در شهرک شهید باقری رفته بود، به علت سوختگی و دودزدگی شدید دچار مصدومیت شد؛ اما این همه ماجرا نبود. این آتش‌نشان فداکار، قبل از این که دچار حادثه شود، برای نجات جان دختربچه‌ای هشت ساله به دل آتش زد و ماسک اکسیژن خود را به او داد و دخترک را به فضای امن رساند، اما خودش دچار مرگ مغزی شد و طبق خواسته قبلی خودش، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

برکت جوذری

«یک آتش‌نشان شهید شد؛ 58 نفر نجات یافتند» این تیتر رسانه‌هایی بود که بعد از آتش‌سوزی هتل هرمز بندرعباس در نهم مرداد امسال به پوشش اخبار این حادثه پرداختند؛ حادثه‌ای که یک شهید داشت؛ برکت جوذری فرمانده شیفت ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی بندرعباس. این آتش‌نشان 42 ساله، به خاطر شدت فعالیت و استشمام دود و گازهای کشنده بعد از اطفای حریق پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از داد.

جواد محمدی

برخورد چند دستگاه خودرو با یکدیگر در بزرگراه آزادگان در دوم دی 91 هم آتش‌نشانان زیادی را برای امدادرسانی به محل حادثه کشاند؛ آتش‌نشان‌هایی که رفته بودند قربانیان تصادف‌ها را از بین آهن پاره‌ها بیرون بکشند. جواد محمدی یکی از همین آتش‌نشان‌ها بود که حین نجات مصدومان، با خودرویی سنگین تصادف کرد و دچار مرگ مغزی شد. برای جواد هم شهادت حین خدمت، پایان ماجرا نبود، چراکه خانواده‌اش اعضای بدنش را اهدا کردند. این آتش‌نشان 29 ساله دی 90 هم در جریان یک آتش‌سوزی که در حین عملیات رخ داده بود، به سختی از قسمت گردن و پای چپ مجروح شده بود.

newsQrCode
برچسب ها: فداکار آتش نشان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مصطفی نوروزی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
۱
۰
قهرمان بو دن وهستند تا ابد روحشان شاد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها