پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی ووشوی جام پارس در حالی برگزار خواهد شد که تیم ملی آمریکا از جمله مهمانان این رقابت‌هاست، اما چین به‌عنوان قدرت نخست دنیای ووشو در این پیکارها غایب خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۶۱۵۳

به گزارش جام‌جم، رقابت‌های ووشوی جام پارس در شرایطی امسال پنجمین دوره خود را پشت‌سر خواهد گذاشت که برخلاف دوره‌های پیش که با حضور چهار پنج تیم خارجی برگزار می‌شد در این دوره ووشوکاران 18 کشور به تهران خواهند آمد تا در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برابر هم صف‌آرایی کنند. این تعداد مهمان خارجی برای شرکت در یک تورنمنت ایران به نوعی رکورد هم محسوب می‌شود. البته در حالی حضور تیم آمریکا در این رقابت‌ها جلب توجه می‌کند که چینی‌ها به‌دلیل تقارن این رقابت‌ها با پیکارهای ملی کشورشان در رقابت‌های جام پارس ایران غایب خواهند بود. اما به گفته مسئولان فدراسیون با توجه به این‌که پیکارهای جهانی قرار است 21 آبان در اندونزی آغاز شود، تیم ملی چین ماه آینده و به منظور برگزاری دو رقابت دوستانه با تیم ملی ایران به تهران سفر خواهد کرد.

جام بین‌المللی ووشوی پارس در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با شرکت 19 تیم از 18 کشور در دو بخش ساندا برگزار می‌شود و 200 مربی و ووشوکار از کشورهای ایران، آمریکا، روسیه، سوئد، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلغارستان، گرجستان، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، عراق، قزاقستان، پاکستان، فیلیپین، ترکمنستان، ویتنام و افغانستان در این رقابت حاضر هستند. ایران هم به‌عنوان میزبان با دو تیم (تیم منتخب ایران و پارس جنوبی) به مصاف حریفان خارجی خود خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها