آیفون‌های جیلبریک شده در معرض خطر

طبــق گفتـــه‌ محقـقــان مــــوسسـه Palo Alto Networks، بدافزارKeyRaider توانسته 225 هزار اپل آی‌دی را از دستگاه‌های جیلبریک شده iOS سرقت کند. به گفته پژوهشگران، این اتفاق بزرگ‌ترین سرقت بدافزاری از اپل بوده است.
کد خبر: ۸۳۴۹۸۴

KeyRaider در اصل از طریق برنامه سیدیا در چین منتشر شد که قادر است کاربران 18 کشور دیگر از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، فرانسه، روسیه، ژاپن، آلمان، استرالیا، اسرائیل، ایتالیا، اسپانیا، سنگاپور و کره جنوبی را تحت تاثیر قرار دهد.

Palo Alto Networks با یک گروه آماتور از کاربران سایت WeiPhone (یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های طرفداران اپل) همکاری می‌کند. آنها در تابستان و پس از این‌که برخی کاربران دستگاه‌های جیلبریک شده از خریدهای غیرتائید شده از حساب کاربری خود خبر دادند، مشغول تحقیق شدند.

پس از تحقیقات مشخص شد این بدافزار با فریب ترافیک آیتونز، نام‌های کاربری، رمزهای عبور، شناسه منحصر به‌فرد جهانی، گواهینامه خدمات ارسال نوتیفیکیشن و کلیدهای خصوصی را می‌دزدد و قادر است اطلاعات خرید را به اشتراک گذاشته و عملکرد قفل از راه دور و نزدیک را نیز مختل و کاربر را مستاصل کند.

WeipTech برای برطرف کردن این مشکل، پایگاه داده‌ای از آی‌دی‌های سرقت شده تهیه کرده است تا کاربران از طریق آن بتوانند در صورت سرقت شدن آی‌دی‌‌شان مطلع شوند؛ البته این گروه اعلام کرده فقط توانسته نیمی از آی‌دی‌ها را به این پایگاه داده اضافه کند، پس هشدار می‌دهد کاربرانی که نامشان نیز در این پایگاه داده‌ها نیست، ممکن است در خطر باشند.

Palo Alto Networks تنها توصیه‌ای که به کاربران می‌کند این است که از جیلبریک کردن دستگاه‌هایشان خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها