یک روز پس از شکست جمهوریخواهان مخالف توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در سنا، مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی تلافی‌جویانه دو لایحه در مخالفت با توافق نامه هسته‌ای با ایران تصویب کرد.
کد خبر: ۸۳۴۸۷۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، پیش‌نویس لایحه شماره 3460 که با 247 رای موافق و 186 رای مخالف، جلوی رئیس‌جمهور این کشور را از برداشتن تحریم‌های ضد ایران می‌گیرد، یکی از طرح‌های ضدبرجام مجلس نمایندگان بود که به تصویب رسید. طبق این قطعنامه رئیس‌جمهور نمی‌تواند درباره برداشتن تحریم‌ها تا 21 ژانویه 2017 میلادی، یعنی دوم بهمن 1395 اقدام کند. این قطعنامه در نخستین روزی که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا وارد دفترش می‌شود، یعنی اول ژانویه 2017 باطل خواهد شد. پیش‌نویس لایحه بعدی به شماره3461 نیز که درباره پذیرفتن برجام توسط نمایندگان مجلس آمریکا بود، با 269 رای مخالف و 162 رای موافق تصویب نشد.

گفتنی است، لایحه رد توافق در مجلس نمایندگان نمی‌تواند مانع اجریی شدن این توافق‌نامه شود و بیشتر حالت نمادین دارد. با این حال جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره برجام گفت: توافق‌نامه هسته‌ای ایران آنقدر بد است که نیازی به فریبکاری ایران نیست. او تاکید کرد: جنگ ما برای متوقف کردن این توافق نامه بد، تازه شروع شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به رای‌گیری در مجلس نمایندگان گفت: اکنون ما باید مشغول کار مهم اجرا و راستی‌آزمایی این توافق‌نامه شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها