وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد:

دریافت"سامانه اس 300" تا دی ماه

معاون وزیر خارجه روسیه:

همه موانع قرارداد اس-۳۰۰ رفع شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که تمامی موانع برای قرارداد ارسال موشک های پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ایران مرتفع شده است.
کد خبر: ۸۳۴۰۴۸
همه موانع قرارداد اس-۳۰۰ رفع شد

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» امروز از آماده شدن قرارداد ارسال موشک های پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ایران خبر داد و گفت: قرارداد آن در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید.

ریابکوف در این باره گفت: مذاکرات ادامه دارد و قرارداد آن در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید. تمامی تصمیمات سیاسی در این باره گرفته شده است و موانع پیش رو برای ارسال آن به ایران نیز مرتفع شده است.

قرارداد تحویل سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران در سال ۲۰۰۷ منعقد شد. بر اساس این قرارداد، مسکو متعهد شده بود که ۵ سامانه دفاع موشکی میان برد اس – ۳۰۰ به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به ایران بفروشد. اما برنامه تحویل این موشک ها در سال ۲۰۱۰ و به بهانه اعمال تحریم های سازمان ملل متحد لغو شد.

در واکنش به این اقدام، ایران با درخواست غرامت ۴ میلیارد دلاری از روسیه، به دیوان بین‌المللی داوری در ژنو شکایت کرد تا این که روز دوشنبه ۱۳ آوریل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، با امضای حکمی ممنوعیت تحویل سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد.

این سامانه موشکی قادر است هواپیماها را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد، گفته می شود این سامانه همچنین قابلیت رهگیری ۱۰۰ هدف را به صورت همزمان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها