بسیاری از پزشکان به منظور کنترل و تقویت فعالیت قلب برای کسانی که مشکلات قلبی دارند، مصرف روزانه یک کپسول روغن ماهی تجویز می‌کنند؛ اما بتازگی دانشمندان آن را برای سلامت چندان مفید نمی‌دانند.
کد خبر: ۸۳۳۳۸۴

غلامحسین اکبری، کارشناس تغذیه در گفت‎وگو با ایسنا بیان کرد: در مورد روغن ماهی، بیش از ۱۵ سال تجربه و مطالعه دقیق علمی نشان داده است که مصرف هفتگی دو یا سه مرتبه ماهی یا خوردن کپسول روغن ماهی برای سلامت قلب بسیار مفید است. هرچند نتایج پژوهش‌های اخیر از تاثیرات شگرف و اغراق شده این روغن روگردان است، اما این به معنای آن نیست که روغن ماهی هیچ مزیت و اثر مثبتی ندارد. روغن ماهی حاوی اسید چرب امگا ۳ است و این اسید چرب تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب و عروق دارد.وی تاکید کرد: روغن ماهی، اسید چرب و تری‌گلیسیرید را کاهش می‌دهد، جذب کلسترول مفید را بیشتر و از بالارفتن فشار خون پیشگیری می‌کند. همچنین مانع آریتمی قلبی (افزایش غیر طبیعی ضربان قلب) می‌شود. امگا ۳ تاثیر مهمی در پیشگیری از مرگ ناگهانی و ایست قلبی دارد.

بدوید تا دیرتر پیر شوید

براساس یافته اخیر محققان، دویدن بیش از پیاده‌روی در به تعویق افتادن روند پیری تاثیر دارد.

به گزارش مهر، بر اساس نظر محققان، قدم زدن در سنین بالا بسیار مفید است و موجب تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری می‌شود. اما براساس تحقیقی که بتازگی در این زمینه انجام شده کلید اصلی حل این مشکلات و همچنین بهبود کیفیت زندگی سالمندان، دویدن است. محققان بر این باورند با افزایش سوخت و ساز سلول‌های عضلانی در حین دویدن، جلوی پیری سلول‌ها گرفته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها