کره زمین عجایب طبیعی زیادی دارد که بشر دو پا به برخی از آنان دست پیدا کرده و برخی از آنان نیز دست نخورده و بکر باقی مانده‌اند! در میان این طبیعت، انسان‌ها در نقاطی که زندگی می‌کنند برای ارتباط با یکدیگر مجبور به تغییراتی در این حوزه شده‌اند! بالاخره جا به جایی هزینه دارد و بشر برای ارتباط با یکدیگر همه کار می‌کند.
کد خبر: ۸۳۳۰۰۱
10 پل معلق و کابلی مرتفع در دنیا + عکس

پل سازی یکی از معمول‌ترین راه‌های ارتباطی در جهان است. این پل‌ها می‌توانند روی دریاچه، بین دو کوه، در جنگل، در آب و هر جایی که فکر کنید احداث شوند اما گاه پیش می‌آید که مسیرها آن‌چنان صعب‌العبور هستند که یا باید از احداث پل صرف نظر کرد و یا اینکه دست به هنرنمایی زد و با یک معماری جالب و عجیب مشکل را حل نمود.

به گزارش آی تی رسان، پل‌ها اصولا برای ارتباط دو شهر، کشور، منطقه، یا محیط‌هایی که دسترسی سختی به هم داشته و با ایجاد یک راه جاده‌ای ساده امکان ارتباط ندارند، احداث می‌شوند؛ این پل‌ها در میان خود دارای رده بندی‌هایی چون بلندترین، طولانی‌ترین و… هستند.

در این مطلب می‌خواهیم تا بلندترین پل‌های احداث شده توسط بشر را به شما نشان دهیم. لیست پیش رو از آخر به اول است!

10- چین، پل بزرگراهی Jiujiang Fuyin

ساخت این پل کابلی در سال 2009 در کشور چین آغاز شد و تا 2013 تکمیل آن طول کشید! ارتفاع این پل عظیم که بر روی رودخانه Yangtze قرار دارد 242.3 متر بوده و طول آن نیز حدودا 818 متر است!

9- چین، پل بزرگراهی Zhongxian Huyu

این پل نیز که توسط کابل‌های عظیم سرپا نگه داشته شده است، بر روی رودخانه Yangtze احداث شده است! کل طول این سازه عظیم 2174 متر است. این پل در سال 2010 ساخته شده و ارتفاع سازه آن 247.5 متر است.

8- دانمارک، پل کمربند شرقی

این پل که به طور رسمی نام «Østbroen» را بر روی خود می‌بیند، نوعی پل معلق به شمار می‌آید که از فولاد و بتن ساخته شده است. طول این پل زیبا 6790 متر بوده و ارتفاع آن 254 متر است.

7- چین، پل Jingyue

هفتمین پل مرتفع لیست ما بازهم در کشور چین و روی رودخانه Yangtze واقع شده است. این پل با طول 5419 متر و ارتفاع 265 متر یک سازه عظیم به شمار می‌آید. این پل در سال 2010 در منطقه Jianli dounti افتتاح شده است.

6- کره جنوبی، پل Yi Sun Sin

این پل معلق عظیم در سواحل کره جنوبی واقع شده است. ششمین پل مرتفع لیست ما ارتفاعی برابر 270 متر داشته و طول آن نیز 2260 متر است. این سازه غول پیکر در تاریخ 12 مه سال 2012 افتتاح شده است.

5-ژاپن، پل Akashi Kaikyo

نمی‌شود لیست برترین‌هایی باشد و نام ژاپن در میان آن نباشد! این پل عظیم حدود 3911 متر طول دارد. ساخت این سازه که با نام پل مروارید نیز شناخته می‌شود، در سال 1988 آغاز شده و 10 سال بعد یعنی در تاریخ 5 آوریل 1998 به اتمام رسیده است و ارتفاع این پل 282.2 متر است.

4- هنگ کنگ، پل Stone Cutters

رسیدیم به میانه لیست! تاکنون که آسیایی‌ها رکورددار هستند. پنجمین پل عظیم و غول پیکر جهان، یک نمونه کابلی است. این پل با طول 1596 متر و ارتفاع 298 متر در نوع خود بسیار جالب است. این پل عظیم با بودجه‌ای معادل 356 میلیون دلار در سال 2009 آغاز به کار کرده و در همان سال نیز راه اندازی شد!

3- چین، پل Sutong

احتمالا باید چین را سلطان پل‌های مرتفع بدانیم! طی مهر و موم‌های 2008 تا 2012 ساخت طولانی‌ترین پل کابلی جهان در چین آغاز و به پایان رسید.

این پل با طول 1088 متر یکی از بی‌نظیرترین نمونه هاست. ارتفاع دهانه‌های این پل، 306 متر است. ساخت این پل در سال 2003 آغاز شده و در سال 2008 به اتمام رسید. هزینه تمام شده ساخت این پل حدود 1.7 میلیارد دلار بوده است! این پل نیز بر روی رودخانه Yangtze واقع شده است.

2- روسیه، پل Russky

دومین پل مرتفع دنیا، در کشور روسیه واقع شده است. این پل کابلی که طول 3100 متری دارد، در جولای سال 2012 بازگشایی شده است. برای ساخت این سازه حدود 1.1 میلیارد دلار هزینه شده است. هزینه‌ای که منتقدین اقتصاد روسیه را سخت بر آشفته است. ارتفاع این پل 320.9 متر است.

1 – فرانسه، پل Millau Viaduct

رسیدیم به اولین پل مرتفع دنیا که شاید بتوان آن را زیباترین نمونه نیز نامید. این پل و سازه عجیب و غریب با 2460 متر طول و ارتفاع 343 متری پایه‌هایش، مرتفع‌ترین پل دنیاست.

این پل توسط طراح معروف فرانسوی آقای «Michel virlogueux» طراحی شده است و از سال 2001 ساخت آن آغاز گردیده است. نهایتا این پروژه عظیم در دسامبر سال 2004 به بهره برداری می‌رسد.

هزینه تمام شده این غول عظیم حدودا 394 میلیون یورو بوده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها