از علاء‌ میرمحمد صادقی، چهره ماندگار بخش خصوصی و فعال اقتصادی نیکوکار در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران و نماینده مردم تهران در مجلس، روسای اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران، و جمع کثیری از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران تجلیل شد.
کد خبر: ۸۳۰۹۶۶

به گزارش مهر، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با بیان این‌که امروز اقتصاد ایران نیازمند توجه به اخلاق است، تاکید کرد: در شرایط کنونی هر چه می‌توانیم باید بر تولید داخلی تکیه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی افزود: آقای میرمحمد صادقی انسانی خوشنام و پرسابقه است که هر جا مصالح عمومی در میان باشد از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

بر همین اساس، گرامیداشت ایشان، گرامیداشت ارزش و ترویج یک سنت الهی است، ضمن این‌که این حرکت موجب می‌شود مردم به‌وجود چنین شخصیت‌هایی در جامعه آگاهی پیدا کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: بازار در سال‌های پیش از انقلاب و از خرداد ۴۲ به بعد یکی از عوامل مهم و پشتیبان انقلابیون و امام بود. در این میان، یکی از نقش‌های همیشگی بازار پشتیبانی روحانیت و حوزه‌های علمیه بود که همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی تامین نیازهای مردم و کشور از عمده‌ترین وظایف فعالان اقتصادی است و هر چه می‌توانیم باید بر تولید داخلی تکیه کنیم، اظهار کرد: نمی‌توان هم دم از استقلال زد و هم دست نیاز به سوی دشمنان دراز کرد. اقتصاد مقاومتی یعنی جلوگیری از اسراف و تبذیر و حمایت از تولید ملی. این‌که خود را از دیگران مستقل کنیم، بنیان اقتصاد مقاومتی است.

علاء میرمحمد صادقی هم در این مراسم گفت: بنده خدمتگزار مردم هستم و امیدوارم تا آخرین لحظه حیات به این خدمتگزاری ادامه دهم، البته به نوکری مردم افتخار می‌کنم. در پایان این مراسم یک لوح منقش به نامه رهبر معظم انقلاب و یک جلد قرآن کریم به وی اهدا و متن تقدیرنامه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از او نیز قرائت شد.

غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز در این مراسم درباره ویژگی‌های علاءمیرمحمد صادقی سخنرانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها