در سال‌های اخیر سریال‌ها و مجموعه‌های استرالیایی زیادی از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده‌اند، مجموعه‌هایی چون دادرس، گروه نجات، پرستاران و دایره جنایی که بیشتر آنها پرمخاطب بوده و طرفداران زیادی داشتند. سریال گروه ضربت یا راش RUSH که شبکه نمایش آن را برای پخش انتخاب کرده مجموعه‌ای پلیسی- جنایی است که داستان آن براساس اتفاقات واقعی گروه ضربت استرالیا و پرونده‌های این بخش پلیس ساخته شده است و وقایع آن در شهر ملبورن اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۸۲۹۲۵۴

شخصیت‌های اصلی سریال گروه ضربت اعضای پلیس گروه اعضای پلیس واکنش سریع هستند و هنگام بروز خشونت‌هایی چون خودکشی، حملات مسلحانه و سرقت خودروها وارد صحنه می‌شوند. این سریال دو جنبه کار و زندگی شخصی افراد گروه ضربت را به تصویر می‌کشد. هر قسمت از مجموعه گروه ضربت شامل یک داستان اصلی و یکی دو داستان کوچک و فرعی است که گاهی این داستان‌های فرعی به زندگی خصوصی هر کدام از این پلیس‌های ویژه می‌پردازد. تیم اصلی گروه ضربت یک تیم حرفه‌ای و شش نفره است که در دو گروه به انجام عملیات فوق دشوار دست می‌زنند.

نخستین قسمت این سریال‌ سپتامبر 2008 از نتورک تن به نمایش درآمد و جان داواردز و کریستوفر لی خالقان اصلی آن بودند. این دو نفر بعد‌ها کمپانی معروف ساوترن استار را بنا گذاشتند.

تولید سریال تا سال 2011 ادامه کرد و 4 فصل از آن تولید شد. نهایتا در حالی که بسیاری منتظر ساخت ادامه آن بودند تهیه‌کنندگان آن توقف ساخت سریال را اعلام کردند.

یک قسمت از گروه ضربت‌ سال 2004 ساخته و با عنوان واکنش سریع به نمایش درآمد. در این اثر شخصیت‌ها و بازیگرانی بودند که در سریال حضور ندارند. ظاهرا مسئولان شبکه از این قسمت راضی نبودند و در آن زمان پس از این ‌که از تولید سریال منصرف شدند تنها این اثر 120 دقیقه‌ای در قالب فیلمی تلویزیونی به نمایش درآمد. نتورک تن در آن زمان تصمیمی برای تولید سریال نگرفت تا این که ‌ سال 2007 انجمن آمریکا استرایک با اهدای جوایزی به تولیدات این شبکه بخش فروش آن را تحت تاثیر قرار داد و پس از آن تولید سریال گروه ضربت آغاز شد.

پلیس‌های پرطرفدار

سابقه ساخت سریال‌های پلیسی در استرالیا به دهه 1960 برمی‌گردد و هر سال شبکه‌های تلویزیونی در استرالیا بخصوص شبکه‌های 7 و 9 دولتی این کشور ساخت این سریال‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهند. استقبال مخاطبان از این سریال‌ها به حدی است که پخش برخی از آنها تا سال‌های بعد ادامه پیدا می‌کند. ماموران آبی‌پوش (1994) و گروه نجات (1998) که در حال حاضر نیز تولید و پخش آنها ادامه دارد از طولانی‌ترین سریال‌های پلیسی تاریخ تلویزیونی استرالیا هستند. نویسندگان سریال‌های پلیسی سعی می‌کنند با تنوع بخشیدن به موضوعات و نمایش کار بخش‌های مختلف پلیس این کشور، موضوعات و معضلات اجتماعی را مطرح کنند. ضمن این که بیشتر این داستان‌ها بر مبنای اتفاقات و پرونده‌های واقعی هستند و همین موضوع باعث شده ‌فضای ملموس‌تری در سریال ایجاد شود.

سریال گروه ضربت نیز با دقت و وسواس زیاد سازندگان سریال و توسط یکی تیم حرفه‌ای ساخته شد. بازیگران برای بازی و حضور در صحنه‌های اکشن تعقیب و گریز سریال تعلیمات زیادی دیدند و همه چیز با دقت و با کمک تجهیزات پیشرفته تصویری طراحی و انجام شد. یکی از دلایل اصلی جذابیت سریال گروه ضربت را واقعگرایی داستانی آن است‌ چیزی که پیش از این در مجموعه‌های مشابه اروپایی و آمریکا برای مخاطبان وجود نداشت. این واقعگرایی در ساختار و داستان نوع دیگری از ارتباط میان مخاطبان ژانر پلیسی معمایی را به وجود آورد و تماشاچی را به مراتب بیشتر از قبل تحت تاثیر قرار داد.

انتخاب قصه‌های پرکشش و جذاب

جان ادواردز یکی از دو تهیه‌کننده اصلی مجموعه گروه ضربت درباره آن می‌گوید: دنبال قصه‌هایی جذاب و پرتنش بودیم که بتواند تماشاگران مشکل پسند تلویزیونی را که در محاصره انواع و اقسام مجموعه‌های پلیسی و حادثه‌ای هستند، به سمت خود بکشاند. همیشه رقابت شدیدی بین سازندگان کارهای تلویزیونی وجود داشته و به صورت طبیعی کسی برنده این رقابت سخت می‌شود که حرف تازه‌ای را در یک قالب جذاب‌تر و بدیع‌تر مطرح کند.

در کنار قصه فیلمنامه جذاب، به این نکته بسیار مهم هم توجه داشتیم که بازیگران‌مان را باید از بین کسانی انتخاب کنیم که هم متناسب با شخصیت‌های قصه بوده و هم جذابیت لازم را برای جذب بیننده داشته باشند. کار نگارش فیلمنامه مقداری با سختی و دردسر پیش رفت. اعتصاب اتحادیه فیلمنامه‌نویسان چیزی خارج از اراده ما بود و پس از پایان اعتصاب تا مدت‌ها با پس لرزه‌های آن روبه‌رو بودیم. طرح‌هایی که من و کریستوفر لی داشتیم، تا مدت‌ها در قفسه بایگانی بود و فیلمنامه‌نویسی پیدا نمی‌شد که آنها را گسترش دهد و به یک فیلمنامه 45 دقیقه‌ای تبدیل کند.

سریال گروه ضربت خیلی زود به مجموعه‌ای پرمخاطب تبدیل شد و چند‌بار نامزد و برنده جوایز معتبر تلویزیونی و سینمایی در استرالیا شد.

کالان فرانسیس مالوی بازیگرشناخته شده استرالیایی متولد نیوزلند است که در چند فیلم آمریکایی نیز بازی کرده است. بازی او در سریال گروه ضربت در نقش افسر پلیس برندان جاش او را به چهره‌ای شناخته شده تبدیل کرد و چند جایزه معتبر را نیز نصیبش کرد.

راجر کارسر نیز که نقش افسر چلیس لاویون بلیک را در این سریال بازی می‌کند متولد استرالیا و یکی از بازیگران پرکار‌ این کشور است. علاوه بر این دو ، بسیاری از بازیگران این سریال موفقیت‌های خود را در سال‌های بعد مدیون محبوبیت این سریال هستند.

لادن بهبودی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها