رئیس مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن نتیجه مذاکرات هسته ای گفت: ادامه غنی سازی یکی از نکات مثبتی است که با پایداری ملت و تیم مذاکره کننده محقق و در این راستا برخی از تحریم ها نیز لغو شد.
کد خبر: ۸۲۸۵۴۴
نباید سند مفید توافق هسته ای را تخریب کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی لاریجانی در همایش بزرگداشت روز پزشک در دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به موضوع هسته ای افزود: در حال حاضر باید دید ما از بحث مذاکرات، چه نتیجه ای را دنبال می‌کنیم و پس از تعیین تکلیف، سراغ اختلافات برای حل آنها برویم.

وی اضافه کرد: البته لازمه این تلاش ها برداشته شدن تحریم ها بود که ما با برداشتن این تحریم‌ها گام بسیار مهمی را به جلو برداشتیم و توانستیم در دالان زورگویی کشورهای غربی به جلو پیش برویم.

رئیس مجلس یادآور شد: نباید سند مفید را تخریب کنیم و اگرچه لغزش‌هایی وجود دارد اما کلیت کار مطلوب است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی کشور گفت: تجلیل از مقام پز شک به صورت صرفا تشریفاتی خاصیت زیادی ندارد و باید به مسائل مهم و خواسته های جامعه توجه شود.

وی با اشاره به مقارن بودن روز پزشک با تولد ابن سینا افزود: شما روز پزشک را با نمونه ای همچون ابن سینا که یک شخصیت برجسته، دانشمند و یک فیلسوف بزرگ است مقارن کرده‌اید، شخصیتی که تألیفاتش نحله و روش جدیدی را در علم به وجود آورد و کتبش برای سالیان سال در دانشگاه‌های غرب تدریس می شد، موضوعی که به خوبی حکایت از غالب بودن تفکر ابن سینا در غرب داشت.

لاریجانی در ادامه با اشاره به تالیفات ابن سینا افزود: کار ایرانی‌ها در آن زمان صرفا ترجمه نبود بلکه آنها به ابداع، خلق و نوآوری می پرداختند، موضوعی که اگرچه با توجه به شرایط حال حاضر کاملا امکان پذیر نیست اما باید دقت داشته باشیم که بتوانیم امروز نیز سهم ایرانیان را در تولید دانش بالا ببریم، موضوعی که لازمه اش ایجاد مراکز پژوهشی و تخصصی و کارهای جمعی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم مکانیزم صحیح افزایش سهم تولیدات علمی را در ایران به وجود بیاوریم و با سهیم کردن افراد در مراکز پژوهشی و تخصصی به افزایش تولیدات علمی کمک کنیم.

وی با اشاره به پیشبرد سیاست افزایش جمعیت توسط وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت تلاش های خوبی درخصوص افزایش جمعیت انجام داده و در این زمینه مسیر معقول و رو به رشدی را طی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها