عملیات خونین بوکوحرام در نیجریه

در روزهایی که ارتش نیجریه و نیروهای آفریقایی در حال مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام هستند و برخی از مقامات کشورهای آفریقا نیز از پیروزی بر بوکوحرام سخن می‌گویند، انفجاری انتحاری و مهیب تمام نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کرد.
کد خبر: ۸۲۵۳۳۴

به گزارش منابع خبری، انفجاری در یک بازار در شهر سابون گاری در شمال شرق نیجریه اتفاق افتاد که براساس آن 47 نفر کشته و 52 نفر دیگر مجروح شدند. اگرچه تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما این منظقه طی چند هفته اخیر بارها شاهد حملات تروریستی بوکوحرام بوده است. بنا به گزارش منابع محلی، عامل این انفجار انتحاری یک زن بوده که با خودروی مملو از مواد منفجره وارد این بازار شد.

یکی از پرستاران بیمارستان عمومی بیو در نزدیکی محل انفجار ضمن تائید تعداد کشته شدگان، اعلام کرد حال برخی مجروحان بسیار وخیم است و احتمال افزایش تعداد کشته شدگان وجود دارد. یورام بورا، عضو یکی از گروه‌های محلی که علیه بوکوحرام می‌جنگد، گفت این انفجار در بخش گوشی‌های موبایل این بازار اتفاق افتاد. وی افزود: بدون شک این حمله توسط بوکوحرام طرح ریزی و اجرا شده است. بنا به گزارش الجزیره انگلیسی در زمان انفجار، نیروهای مشترک چند ملیتی (ائتلافی از کشورهای آفریقایی در حال مبارزه با بوکوحرام) حضور فعالی در این منطقه داشتند.

همزمان با این انفجار اعلام شد نیروهای ارتش مشترک در کامرون با یک حمله، اعضای بوکوحرام را عقب رانده که بر اثر آن ده تروریست کشته و بسیاری مجبور به عقب نشینی شدند. بنا به اعلام منابع نظامی، دو نظامی نیز در این درگیری‌ها مجروح شدند.

همزمان با این حمله ادریس دبی، رئیس‌جمهور چاد در پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال چاد از فرانسه خطاب به خبرنگاران در شهر انجامنا پایتخت این کشور گفت: « سر گروه تروریستی بوکوحرام بریده شده است. در حال حاضر گروه‌های کوچک پراکنده‌ای از شبه‌نظامیان بوکوحرام در سراسر شرق نیجریه و در مرز با کامرون وجود دارد اما ما این قدرت را داریم که به طور قطعی بر بوکوحرام غلبه کنیم. وی با اشاره به نیروی جدیدی که از سوی پنج کشور آفریقایی با هدف پایان دادن به خشونت‌های بوکوحرام تشکیل شده، گفت: جنگ با این گروه کوتاه خواهد بود و با تشکیل نیروهای منطقه‌ای جدید که در عرض چند روز آینده عملیاتی خواهد شد، تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها