هنرنمایی با تخم‌مرغ‌های آب‌پز

باز هم صبح شده و مادر مشغول آماده کردن صبحانه است. نان و پنیر داخل سفره هستند و چای هم در قوری دم کشیده و سماور قل‌قل می‌کند. الان نوبت یک چیز است که به این جمع اضافه شود و آن هم تخم‌مرغ آب‌پز است.
کد خبر: ۸۲۲۶۳۶

مادر تخم‌مرغ‌ها را پوست می‌کند و هر یک را داخل ظرفی می‌گذارد، اما نه پدر از این وضعیت راضی است و نه پسر کوچکشان. پدر از یکنواختی این صبحانه شکایت دارد و پسربچه هم از ظاهر تخم‌مرغ خوشش نمی‌آید. آنها خبر ندارند که مادر برای تخم‌مرغ‌های امروز صبح نقشه‌ها کشیده و ابتکاراتی به خرج داده است.

خوب، اگر شما هم می‌خواهید مانند مادر قصه ما باسلیقه باشید و استعداد هنری‌تان را بیش از پیش شکوفا کنید، آستین‌ها را بالا بزنید و همین الان دست به کار شوید. چند تخم‌مرغ را داخل قابلمه آب جوش قرار دهید تا بپزند و در حینی که آنها حاضر می‌شوند، به مدل‌هایی توجه کنید که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم.

خرگوش شیطون: دو تخم‌مرغ را به روشی که بالا ذکر کردیم به رنگ ارغوانی درآورید. یکی را در جهت عمودی به دو نیم کنید. یک نیمه بدن خرگوش را تشکیل می‌دهد و نیمه دیگر را دوباره از جهت عمودی به دو نیم تقسیم کنید تا گوش‌های بلندش باشد.

از تخم‌مرغ دیگر، حلقه‌ای افقی ببرید و در جایگاه صورت قرار دهید. یک جفت کنجد را برای چشم‌ها بگذارید. با شوید یا هر سبزی باریک دیگر سبیل درست کنید و تکه‌ای مثلثی شکل از هویج را هم برای بینی‌اش قرار دهید. بچه‌ها عاشق‌اش می‌شوند.

جوجه‌های کوچک: در قسمت بالای تخم‌مرغ، سفیده را دورتادور ببرید و آن را از روی زرده بردارید. آن تکه از سفیده را کمی کوتاه کنید و همچون کلاه، دوباره روی زرده قراردهید. یک جفت سیاه‌دانه یا شاه‌دانه را به جای چشم‌ها بگذارید. سپس با هویج، نوک و پاهای جوجه را درست کنید. به نظر می‌آید که این جوجه تازه تخمش را شکسته و کله‌اش را نصفه نیمه از آن درآورده تا سرک بکشد و ببیند در دنیای بیرون چه خبر است!

آدم برفی: برای درست کردن هر آدم برفی به دو تخم‌مرغ پخته احتیاج دارید. یکی برای سر و دیگری برای بدن. آن دو را با خلال دندان به هم وصل کنید. می‌توانید برای استحکام بیشتر از دو
خلال دندان در قسمت گردن استفاده کنید. با هویج بینی و کلاه درست کنید. برای چشم‌ها و تگمه‌ها هم از سیاه‌دانه، فلفل سیاه یا دایره‌های کوچکی از زیتون سیاه کمک بگیرید. می‌توانید تکه‌ای کوچک از جعفری را نیز در قسمت دست فرو کنید تا آدم برفی‌تان کامل‌تر شود. این طرح از آن ایده‌های بکر است که احتمالا هیچ کجا ندیده‌اید. آن را برای مهمانی‌هایتان درست کنید و زبان همه را به تحسین بگشایید. همچنین می‌توانید قسمت زرده تخم‌مرغ را خالی کنید و چیزی مانند سالاد اولویه را داخلش قرار دهید. در این صورت آدم برفی‌تان به یک اردور تبدیل می‌شود و پذیرایی جالب‌تری برای مهمانان خواهد بود.

گل ارغوانی: حتما می‌پرسید چگونه می‌توانیم تخم‌مرغ پخته این رنگی داشته باشیم. ابتدا باید تخم‌مرغ‌تان را آب‌پز کنید. سپس لبو یا کلم بنفش را در آب بجوشانید و مقداری سرکه و شکر هم به آن بیفزایید. مایعی ارغوانی رنگ به دست می‌آید. در حالی که این مایع همچنان گرم است تخم‌مرغ‌های پوست کنده را داخل آن قرار دهید و در ظرف را بگذارید. هرگاه خنک شد، ظرف را نصف روز داخل یخچال بگذارید. آنها بعد از گذشت این مدت به همین رنگ درمی‌آیند. تخم‌مرغ‌ها را از طول برش دهید تا شکل گلبرگ پیدا کنند. پنج تای آنها یک گل پنج‌پر زیبا و خوشمزه را تشکیل می‌دهند.

قارچ: یک گوجه‌فرنگی کوچک را از وسط نصف کنید. داخل آن را کمی خالی کنید و مانند کلاهک قارچ روی یک تخم‌مرغ آب‌پز قرار دهید. با سس مایونز نقاط سفیدی روی گوجه‌فرنگی ایجاد کنید تا قارچ خال خالی تخم‌مرغی‌تان آماده شود. نوش جان!

قلب تخم‌مرغی: اگر کسی را دوست دارید، تخم‌مرغ صبحانه‌اش را قلبی کنید‌. برای درست کردن آن، ابتدا تخم‌مرغ‌تان را کاملا آب‌پز کنید. سپس تکه‌ای مقوای تمیز مثل مقوای پاکت شیر بردارید، آن را بشویید و به اندازه یک مستطیل بلند و باریک برش بزنید. مقوا را از وسط تا کنید و تخم‌مرغ را وسط آن قرار دهید. یک چاپ استیک (چوب مخصوص خوردن رشته برای مردم چین و ژاپن که در اکثر پلاسکوها پیدا می‌شود) یا دم قاشق و چنگال را به آن فشار دهید و دو طرف آن را با کش ببندید. تخم‌مرغ را به مدت ده دقیقه در همین حالت رها کنید و بعد آن را باز کنید. تخم‌مرغ را از وسط قاچ کنید تا قلب زیبا برای شما خودنمایی کند. ‌

گل تخم‌مرغی: چه گل خوشگلی! یک کفشدوزک فسقلی هم روی آن نشسته و از زیبایی‌اش لذت می‌برد. هر کس آن را ببیند برای لحظه‌ای فراموش می‌کند که این گل و کفشدوزک چیزی نیستند جز یک ساندویچ تخم‌مرغ! ابتدا تکه‌ای نان بردارید و تکه‌ای برگ کاهو روی آن قرار دهید. سفیده تخم‌مرغ را به شکل چند گلبرگ برش دهید و دور تا دور هم بچینید. هرچه تعداد گلبرگ‌ها بیشتر باشد، گل قشنگ‌تری خواهید داشت. یک حلقه زرده تخم‌مرغ هم وسط آنها قرار دهید. تکه‌ای گوجه‌فرنگی را به شکل این کفشدوزک برش دهید و با استفاده از زیتون سیاه، سر و خال‌ها را هم درست کنید. این گل می‌تواند تزئین‌کننده گوشه ظرف مرغ یا روی سالاد الویه باشد.

جغد بانمک: این جغدهای فسقلی و کنجکاو تخم‌مرغی انگار عینک ته‌استکانی به چشمشان زده‌اند تا شما را دقیق‌تر نگاه کنند و خیلی چیزها را راجع به شما بفهمند. تخم‌مرغ را در قسمت یک‌سوم بالایی برش دهید. یک زیتون که در قسمت هسته خالی شده و به جای آن، خلالی از فلفل قرمز قرار داده شده را حلقه حلقه کنید و دو حلقه را به جای چشم بگذارید. اگر این زیتون را در دسترس نداشتید، زیتون بدون هسته را برش دهید و تکه‌ای گوجه‌فرنگی داخلش بگذارید. تکه‌ای گوجه‌فرنگی کوچک دیگر هم به جای نوک جغد قرار دهید. با هویج برای آن پا درست کنید و در زیر تخم‌مرغ بگذارید. این هم از جغد تخم‌مرغی شما!

خروس: در بالای تخم‌مرغ آبپز برشی ایجاد کنید. با هویج، تاج و نوک خروس را درست کنید و داخل همان برش بالا قرار دهید. یک جفت سیاهدانه یا کنجد سیاه هم می‌شود چشم‌ها. به همین راحتی خروس زیبای شما آماده است.

لانه پرنده: چوب شور یا برشی باریک از کیک را داخل بشقاب قرار دهید و آن را به شکل شاخه درخت کنید. شاخه باریک‌تر نیز در زیر آن به صورت شیب‌دار بگذارید تا شاخه شکل طبیعی‌تری به خود بگیرد. چند برگ ریحان یا نعناع هم در سر‌شاخه قرار دهید تا شاخ و برگ کامل شود.

کمی هویج رنده کنید و آن را به شکل لانه پرنده روی شاخه بچینید. حالا نوبت تخم پرندگان است. تخم‌مرغ آب‌پزهایتان را از جهت عمودی نصف کنید و سه چهار تا از آنها را داخل لانه قرار دهید. منظره بسیار جالبی شکل می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها