دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان این‌که بعد از افزایش سالانه دستمزد مشمولان قانون کار، نشست‌هایی با کارفرمایان کوره‌پزخانه‌ها برای انعقاد پیمان‌های دسته‌جمعی برگزار می‌شود، گفت: آخرین مذاکرات نمایندگان کارگران با کارفرمایان برای اجرای بسته سال ۹۴ حقوق و دستمزد حدود ۴۰۰ هزار کارگر محروم کشور انجام شده و قرار است بزودی افزایش ۱۷ درصدی مزد در این بخش اعمال و در تلاش هستیم تا شرایطی فراهم شود که کارگران کوره‌پزخانه‌ها بتوانند از افزایش‌های در نظر گرفته شده برای دستمزد سال‌جاری بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۸۲۱۷۲۱

این در حالی است که اکثر این کارگران که باید در انتظار تصمیم جدید باشند بیشتر در سخت‌ترین مشاغل و مناطق محروم مشغول به‌کار بوده و درگیر هماهنگ کردن هزینه‌های زندگی و درآمدشان هستند.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با مهر اظهارکرد: متاسفانه تا امروز در سال‌جاری، مزد و حقوق کارگران محروم این بخش براساس مصوبه سال گذشته پرداخت شده و برخی کارگران نیز حتی بر اساس مصوبات دستمزد دو سال گذشته حقوق دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که حقوق شاغلان این بخش نیز باید بر مبنای مصوبه امسال شورای عالی کار ۱۷ درصد افزایش یابد، گفت: هم‌اکنون بسیاری از قراردادهای کارگران کوره‌پزخانه‌ها که به صورت قراردادی است، با دریافتی‌های پایینی همراه بوده و کارفرمایان می‌گویند توان پرداخت ندارند.

عباسی خاطرنشان کرد: از مجموع کارخانه‌های فعال در این بخش، ۴۰۰۰ کارخانه صنعتی بوده و بقیه به صورت سنتی فعالیت می‌کنند. برآورد می‌شود در این کارخانه‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کارگر محروم فعالیت داشته باشند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بیان کرد: متاسفانه گفت‌وگو با تامین اجتماعی نیز برای بیمه کارگران محروم بی‌نتیجه بوده و از سوی تامین اجتماعی نوعی لجبازی در این بخش مشاهده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها