مواد لازم: هویج رنده شده: 3 عدد متوسط ، فلفل دلمه‌ای خرد شده: یک عدد ، قارچ خرد شده: 100 گرم، گوشت چرخ کرده: 100 گرم ، سویا: 100 گرم ، پیاز: یک عدد متوسط ، پنیر پیتزا: 150 گرم ، ادویه لازانیا: به میزان لازم ، روغن: به میزان لازم ، رب گوجه: 2 قاشق غذا‌خوری ، سس سفید: 5/1 لیوان ، نمک و فلفل: به میزان لازم ، ورق لازانیا : به میزان لازم
کد خبر: ۸۱۸۶۱۶
لازانیا با سویا

طرز تهیه: ابتدا ورق‌های لازانیا را بپزید و بعد از آبکش کردن در آب سرد گذاشته تا به هم نچسبند‌. پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید‌. سویا را بعد از یک بار جوشاندن و آبکش کردن به پیاز اضافه کرده و در ادامه گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه و هویج و قارچ را افزوده و همه را با هم تفت دهید‌. رب و نمک و ادویه را هم اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید‌.

ماهیتابه تفلون را چرب کنید و یک ردیف ورقه لازانیا کف آن بچینید‌. از مواد تفت داده شده روی آن بریزید و بعد پنیر پیتزا را روی آنها ریخته و مجددا یک لایه ورق لازانیا گذاشته و از مواد گوشتی دوباره بریزید و همین‌طور ادامه دهید تا تمام مواد را لایه‌لایه در ظرف جا داده در انتها سس سفید را روی آن ریخته و صاف کنید.

درنهایت برای طلایی شدن روی لازانیا مقداری پنیر پیتزا روی آن بپاشید و در فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا آماده شود. روی لازانیای آماده شده را با سس قرمز و آویشن تزئین کنید و بعد از کمی خنک شدن برش بزنید.

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها