خیلی‌ها فکر می‌کنند مایکروفر فقط مختص گرم‌کردن غذاست تازه اگر خیلی هنرمند و کدبانو باشند در آن بعضی از غذاهای راحت و آسان را می‌پزند؛ در حالی که مایکروفر برای درست کردن دسر و شیرینی هم مناسب است.
کد خبر: ۸۱۴۳۳۴
طرز تهیه پودینگ سه‌ رنگ در مایکروویو

این پودینگ سه‌رنگ را خیلی راحت و با کمک مایکروفر درست کنید تا این دستگاه دیگر جنبه تزئینی در آشپزخانه‌تان نداشته باشد. این پودینگ به دلیل داشتن تخم‌مرغ سرشار از کلسیم است. اگر روی استحکام استخوان‌های فرزندتان حساس هستید. هفته‌ای یک‌بار این پودینگ را درست کنید.

مواد لازم برای 3 یا 4 نفر :

4 .1 پیمانه آرد سفید
4 .1 پیمانه آرد ذرت
2 .1 پیمانه شکر
2 پیمانه شیر سرد
2 عدد زرده تخم‌مرغ
نوک قاشق وانیل
60 گرم کره
1 قاشق پودر کاکائوی الک شده
1 قاشق نسکافه
1قاشق آب برای رقیق کردن نسکافه


طرز تهیه:

1. آرد‌ها را با شکر مخلوط کنید و شیر سرد را کم‌کم به آنها اضافه کرده، خوب هم بزنید. مواد را داخل پیرکس بریزید و در مایکروفر قرار داده و در بالاترین قدرت (صد درصد) به مدت سه تا چهار دقیقه زمان دهید تا غلیظ شود. در این مدت چند بار عملیات را متوقف کنید و مواد را هم بزنید تا به خوبی در شیر حل شده و گلوله نشوند.

2. زرده‌های تخم‌مرغ را با وانیل مخلوط کنید و با همزن برقی، هم‌ بزنید تا رنگ مخلوط روشن‌تر شود. مایه آرد، شیر و شکر را که در بالا حرارت داده بودید به آرامی با زرده‌های زده شده مخلوط کنید تا زرده‌ها کمی گرم شوند. مواد ترکیب شده را در مایکروفر قرار دهید و با قدرت پایین (60 درصد مایکرو) به مدت دو تا سه دقیقه بگذارید تا غلیظ شوند. باز مابین این مدت چند بار ترکیب را هم بزنید تا یکدست شود.

3. کره را به مواد اضافه کرده‌، آن را به سه قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را ساده (وانیلی) بردارید. یک قسمت را با پودر کاکائو مخلوط کنید و قسمت سوم را با نسکافه رقیق شده با آب طعم‌دار کنید.

4. برای سرو کردن می‌توانید از لیوان‌های پایه‌بلند یا بستنی‌خوری استفاده کنید. بعد از ریختن هرلایه به مدت پنج دقیقه صبر کنید تا کمی بسته شود و لایه‌های بعدی با یکدیگر مخلوط نشوند.قبل از سرو کردن باید پودینگ را به مدت 12 ساعت در یخچال نگهداری و خنک کنید.

(سیب سبز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها