توفان روز یکشنبه تهران، پیش‌بینی شده بود و از این نظر یعنی هنگام وقوع توفان، تهران مثل قبل غافلگیر نشد، بلکه سیلی که بعد از توفان به راه افتاد باعث غافلگیری تهرانی‌ها شد، چون این حجم از بارش نزولات آسمانی پیش‌بینی نشده بود و همین مساله هم باعث طغیان رودخانه‌های حاشیه‌ای تهران شد.
کد خبر: ۸۱۸۵۰۰

بعد از شنیدن اخبار مبنی بر وقوع توفان و در پی آن سیل در منطقه امامزاده داوود ساعت یک و 30 دقیقه بامداد به سمت این مسیر حرکت کردم و تا ساعت 3 و 30 دقیقه هم آنجا بودم، هنوز از میزان تلفات آمار مشخصی به دست نیامده، اما محلی‌ها می‌گفتند سیل دست کم هشت متر ارتفاع داشت و به احتمال زیاد خانواده‌هایی که در مسیر رودخانه بودند قربانی این سیل شده‌اند.

تا جایی که من دیدم بعد از وقوع سیل هم، مسیر رودخانه بشدت گل‌آلود بود و آب با شدت و غرش زیادی جریان داشت. در جاده منتهی به امامزاده داوود کوه ریزش کرده و تعدادی خودرو زیرسنگ‌ها گرفتار شده بود. قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های محلی حاشیه رودخانه هم آسیب دیده بود و بیشترشان زیر حجم زیادی از آب پنهان شده بود.

مشکل اینجاست که در بحث مدیریت بحران در تهران، یک سیستم یکپارچه وجود ندارد و همیشه از این موضوع ضربه می‌خوریم.

وقتی سیل کوچکی ما را به این روز می‌اندازد و این سطح از آشفتگی را در سطح شهر به وجود می‌آورد، زلزله و بلایای طبیعی دیگر با ما چه می‌کند؟ به همین دلیل است که معتقدم مدیریت بحران یکپارچه و هماهنگ در تهران نداریم و باید تا دیر نشده ستاد مدیریت بحران عملکرد مثبتی از خود نشان بدهد.

ابوالفضل قناعتی

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها