آکنه یکی از آن دسته چیزهایی است که میلیون‌ها نفر را آزار می‌دهد. این مشکل روز به روز و با بدتر شدن روش‌های تغذیه‌ای و نرسیدن ویتامین و مواد معدنی لازم به بدن بیشتر هم می‌شود. البته در بعضی مواقع این مشکل ژنتیکی است یا این‌که به دلایل هورمونی و حاملگی ایجاد می‌شود، اما موارد زیادی هم وجود دارد که در آنها علت آکنه مشخص نیست.
کد خبر: ۸۱۶۹۵۸

تمیز کردن روزانه: افراد زیادی هستند که آکنه در آنها به دلایلی مثل نشستن درست صورت یا بیش از حد و با خشونت شستن آن ایجاد شده است. نشستن آرایش باعث می‌شود منافذ پوستی بسته مانده و روز بعد جوش‌هایی روی صورت نمایان شود. پس صورتتان را هر روز با ملایمت بشورید و هیچ وقت نگذارید آرایش روی صورتتان بماند.

استفاده از دارو: داروهایی وجود دارند که می‌توانند از میزان جوش صورت نوجوانان و بالغان کم کنند، ولی بعضی از همین داروها عوارض جانبی هم دارند و آگاه باشید که استفاده از آنها باید همراه با رعایت کردن دیگر موارد مثل قرار نگرفتن در معرض آفتاب به مدت زیاد صورت بگیرد، وگرنه نباید انتظار اثر بخشی زیادی از آنها داشت.

سرکه سیب:می‌توانید با استفاده از مقدار کمی سرکه سیب در آب و آغشته کردن پنبه و مالیدن روی صورت، پس از مدتی از جوش‌ها خلاص شوید.

سرکه می‌تواند منافذ پوستی را پاکسازی عمیق کند و همچنین می‌تواند عوامل ناخوشایند روی پوست را تمیز کند و حتی در تون رنگی پوستتان توازن ایجاد کند. فقط موقع استفاده حتما آن را با آب مخلوط کنید.

نور درمانی: درمان با نور آبی در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و از آن به‌عنوان یکی از بهترین راه‌های مبارزه با جوش‌های صورت یاد می‌شود. این نور منافذ و لایه‌های پوستی را از باکتری‌ها خالی می‌کند و از این‌رو به درمان آکنه کمک خواهد کرد.

نوشیدن آب: نوشیدن آب کافی در طول روز می‌تواند تاثیر خیلی خوبی روی وضعیت پوستتان بگذارد. آب پوست را تمیز می‌کند، باکتری‌ها را از درون آن به بیرون می‌راند و به پوست درخشندگی خاصی می‌دهد.

لبنیات : متخصصان دریافته‌اند افرادی که مقدار زیادی لبنیات مصرف می‌کنند، بیشتر جوش می‌زنند. کاهش مصرف لبنیات روزانه می‌تواند قدم مثبت و تاثیر‌گذاری در کاهش جوش‌ها باشد.

روغن درخت چای: روغن درخت چای را خیلی‌ها به عنوان یک ماده مفید برای داشتن موهای زیبا می‌شناسند، اما از قابلیت درمانی آن برای پوست مطلع نیستند. این روغن می‌تواند خیلی بیشتر و بهتر از دیگر اسکراب‌ها به عمق منافذ رسوخ و آنها را تمیز کند.

کرم و لوسیون : اشتباه نکنید، اگر پوستتان چرب است از کرم و لوسیون استفاده نکنید. این کار تنها باعث می‌شود که منافذتان بسته‌تر و جوش‌های بیشتری روی صورتتان نمایان شود. البته برای پوست‌های چرب مرطوب‌کننده‌های ویژه‌ای وجود دارد. برای استفاده از بهترین آنها با یک پزشک مشورت کنید.

قرص‌های ضد بارداری: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند پوست صورت شما را عاری از هرگونه جوش کند، قرص‌های ضدبارداری است. این قرص‌ها با تنظیم هورمون خانم‌ها مانع از به وجود آمدن جوش‌های هورمونی می‌شوند.

تغذیه خوب: استفاده متعادل از تمام مواد غذایی مناسب برای بدن می‌تواند راه مناسبی برای داشتن پوست خوب باشد. تلاش کنید از مقدار شکر و لبنیات مصرفی کم و به جای آن از سبزیجات رنگارنگ موجود استفاده کنید.

منبع :rmhealthy

سارا صریحی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها