منابع محلی در موصل خبر دادند ، 45 تن از نیروهای گروه تروریستی داعش با غذایی که توسط یکی از جوانان شهر موصل به سم کشنده آلوده شده بود، به هلاکت رسیده و 100 تن دیگر از آنان روانه بیمارستان شدند.
کد خبر: ۸۱۵۲۰۹
انتقام سخت جوان موصلی از داعشی ها

این حادثه در محله وادی حجر در شهر موصل رخ داده است و گفته شده حال برخی از دیگر مسموم شدگان نیز وخیم است.

گزارش دریافتی خبرنگار ایرنا از منابع محلی، حاکیست این اقدام در راستای انتقام مردم شهر موصل از سیاست کشتار گروه تروریستی و تکفیری داعش انجام شده است.

براساس این گزارش غذای مسموم در یکی از وعده های افطاری به خورد اعضای گروه تروریستی و تکفیری داعش داده شده است.

داعش طی هفته های اخیر جوخه های مرگ روزانه ای را در استان نینوا و مرکز آن موصل براه انداخته و هر روز تعدادی از مردم این استان را به صورت جمعی تیرباران یا به شیوه های غیر انسانی اعدام می کند.

منابع می گویند، در راستای مقابله با اقدامات وحشیانه گروه تروریستی و تکفیری داعش در موصل گروههای مردمی مقاومت در این شهر تشکیل شده و از طرق مختلف با این گروه تروریستی مقابله می کنند.

جرزنی دقیقه 90 اوباما

یک منبع آگاه غربی درباره تمدید مهلت مذاکرات هسته ای در وین گفت: «دلیل اصلی عدم جمع بندی مذاکرات در ساعات باقی مانده ضرب الاجل ۷ جولای تماس تلفنی اوباما با جان کری بوده است.»

یک منبع آگاه غربی در این باره به خبرنگار اعزامی مهر به وین گفت: جان کری پس از جمع بندی با اعضای 1+۵ و گپ و گفتی کوتاه با محمد جواد ظریف قرار بود در جمع خبرنگاران حاضر شده و آخرین جمع بندی ها را ارائه دهد، به ناگاه از این تصمیم خود منصرف شد و به جای آن ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای از تمدید سه روزه مذاکرات سخن به میان آورد.

پس از این اتفاق، در فاصله ای کوتاه وزرای خارجه روسیه، فرانسه، چین و انگلیس یک به یک تصمیم به ترک وین گرفتند و هتل محل مذاکرات را به مرور ترک کردند.

البته در این میان خانم موگرینی که همچنان نتوانسته وظیفه سنگین خود به عنوان هماهنگ کننده 1+۵ را به خوبی ایفا کند، به جمع خبرنگاران آمد و تاکید کرد که نشست های معاونین و کارشناسان ادامه خواهد داشت و وزرا قطعا به وین باز خواهند گشت.

این منبع غربی گفت: «رییس جمهور آمریکا به دلایل مختلف همچنان نتوانسته در مقابل فشارهای سنگین لابی های تندروی داخلی و صهیونیست ها ایستادگی کند و همین مسئله به لحاظ روانی دیگر وزرای ۱+۵ را نیز به شدت کلافه کرده است.»

خشم صهیونیستها از نداشتن اطلاعات مذاکرات

در حالی که مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک ادامه دارد، مقامات رژیم صهیونیستی از اینکه اطلاعات مربوط به این مذاکرات را دریافت نمی کنند انتقاد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،‌«وندی شرمن» مذاکره کننده آمریکا در واکنش به این انتقادات اعلام کرد تلاش کرده است با تل آویو در این خصوص تماس برقرار کند، اما به این تلاش وی پاسخ مثبت داده نشده است.

وی اعلام کرد این تلاش ها، در سه موقعیت جداگانه صورت گرفت. شاید بتوان گفت شدیدترین مخالفت با هر گونه توافق هسته ای ایران، همواره از سوی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شده است. ادعای بی اساس رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای همچنان پابرجاست.

به منظور برطرف کردن نگرانی های رژیم صهیونیستی، قرار بر این شده است که «جوزف کوهن» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی به صورت منظم، اطلاعات مذاکرات ایران را از وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا یا همتای وی در اتحادیه اروپا دریافت کند.

بنا بر اعلام مقامات صهیونیست در گفتگو با روزنامه «هاآرتص»، این اطلاع رسانی ها آن گونه که باید صورت نگرفته است. مقامات ارشد دولت نتانیاهو در این باره اعلام کردند آخرین باری که با آنها تماس برقرار شد، 12 روز پیش بود؛ یعنی قبل از آنکه گفتگوهای جدید در وین آغاز شود.

مقامات صهیونیست اعلام کردند در مجموع طی 10 روز اخیر، به هیچ وجه در خصوص مذاکرات به آنها اطلاع رسانی نشده است. اما علت این موضوع، خودداری از تلاش برای تماس با این مقامات نیست. مقامات ارشد آمریکایی در دفتر شرمن در این باره اعلام کردند چندین بار تلاش کرده اند تا با کوهن تماس برقرار کنند و وی را در جریان مذاکرات قرار دهند. طی ده روز اخیر، سه تلاش مجزا برای برقراری این تماس ها صورت گرفت، اما به علت وجود اختلاف در برنامه ها، هیچ یک از این تلاش ها موفقیت آمیز نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
هاله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
۰
۰
افرین موصلی ها.اینطوری باید بكشن . یه قسمت سربداران مرد زن نما چند تا از مغولهارو كشت اینها هم مبارز زن نما هستن. به قول خودشون جهاد نكاح بفرستن پیش داعشی ها و اینطوری باز هم بكشنشون
من
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
۰
۰
حقاكه امریكا شیطان بزرگه.ماكه چشممون اب نمیخوره به توافق برسیم.مهم نیست.ب...این 37سال چكار كردیم همون كارومیكنیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها