براساس نتایج اولیه همه پرسی

مردم یونان به اتحادیه اروپا نه گفتند

رهبران فرانسه و آلمان بر سر چگونگی حل بحران یونان با یکدیگر اختلاف دارند. در این بین مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول نیز بر لزوم ایجاد اصلاحات در اقتصاد یونان پیش از تمدید مهلت بازپرداخت بدهی‌های این کشور تأکید کرده است.
کد خبر: ۸۱۳۷۸۴

به گزارش جام‌جم و به نقل از لوفیگارو، با وجود تاکید فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه بر توافق هر چه سریع‌تر در مورد مساله بدهی‌های آتن، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هرگونه مذاکره در این باره را تا پیش از برگزاری همه‌پرسی یونان رد می‌کند. اولاند ضمن اعلام مخالفت خود با تاخیر در روند مذاکرات، از احتمال دستیابی سریع به توافق با کمک کمیسیون اروپا خبر داده است.

این درحالی است که صدراعظم آلمان هشدار داده است برلین تا پیش از برگزاری همه‌پرسی نمی‌تواند در مورد تقاضای کمک یونان مذاکره کند. همزمان با وجود اختلافات میان اروپایی‌ها بر سر چگونگی حل بحران یونان، کاخ سفید از مذاکرات باراک اوباما با ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا درباره آخرین تحولات بحران مالی یونان و راهکارها برای ادامه حضور این کشور در منطقه پولی یورو خبر داد.

رهبران آمریکا و ایتالیا بر اهمیت همکاری تمامی جناح‌ها برای نگه داشتن یونان در مسیر اصلاحات و تغییراتی که به رشد و پایداری در منطقه یورو بینجامد، تاکید کردند.

کریستین لاگارد، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول نیز در گفت‌وگو با رویترز بر لزوم ایجاد اصلاحات در اقتصاد یونان پیش از تمدید مهلت بازپرداخت بدهی‌های این کشور تأکید کرد و دادن مهلت بیشتر به یونان را بی‌فایده خواند.

این اظهارات درحالی ا‌ست که یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان در گفت‌وگو با رادیو استرالیا گفت: ممکن است استعفا کنیم اما با افرادی که پس از ما قدرت را در دست بگیرند همکاری خواهیم کرد؛ معتقدیم حکم مردم باید محترم شمرده شود.

دیسلبلوئم، رئیس منطقه یورو نیز خروج یونان از این منطقه را محتمل خواند و گفت، اگر مردم بگویند این کمک‌ها و تدابیر ریاضتی را نمی‌خواهند، دلیلی برای برنامه جدید و برای وجود یونان در منطقه یورو نیست.

اظهارات دیسلبلوئم درحالی است که الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان اعلام کرده است توافق‌نامه با اتحادیه اروپا دو روز بعد از برگزاری همه‌پرسی (یکشنبه) بدون توجه به نتایج آن امضا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها