براساس نتایج اولیه همه پرسی

مردم یونان به اتحادیه اروپا نه گفتند

نتایج اولیه همه پرسی در یونان حکایت از مخالفت اکثریت مردم این کشور با اتحادیه اروپا و خواسته های وام دهندگان دارد.
کد خبر: ۸۱۴۶۷۵
مردم یونان به اتحادیه اروپا نه گفتند

براساس شمارش بیش از 30 درصد کل آراء کشور 61 درصد مردم با گفتن' نه' به سیاست ریاضت اقتصادی، اتحادیه اروپا و خواسته های وام دهندگان مخالفت خود را با این اتحادیه و حمایت از دولت چپ گرای یونان اعلام داشتند.

براساس گزارش وزارت کشور یونان با شمارش 30 درصد کل آراء 39 درصد شهروندان با گفتن' آری' موافقت خود با اتحادیه اروپا را اعلام داشتند.

به گفته ناظران سیاسی ، درصورتی که نتایج آراء به همین صورت تا پایان ادامه یابد، علاوه براین که ممکن است که یونان با مشکلات اقتصادی بیشتری روبه رو شود، ساختار وحدت اتحادیه اروپا نیز به چالش جدی کشیده می شود.

ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در یونان و تعدادی از کشورهای جنوبی حوزه یورو، همچنان اسپانیا ، ایتالیا و پرتغال شهروندان این کشورها را بسوی احزاب چپ گرا سوق داده است.

شهروندان یونانی پس از اعلام این نتایج با تجمع در میدان سینداگما در مقابل پارلمان یونان، با سر دادن شعارهایی همچون عزت ملی و استقلال کشور را با هیچ چیزی عوض نخواهیم کرد و ما آماده پذیرش هرگونه سختی برای حفط دمکراسی، عزت ملی و استقلال کشور هستیم مخالفت خود با سیاست ریاضت اقتصادی که خواسته اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول می باشد را اعلام داشتند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها