برخی افراد از دوران روزه‌داری برای کاهش وزن استفاده می‌کنند؛ در حالی که با تغذیه صحیح در ماه رمضان، وزن فرد نباید تغییر چندانی داشته باشد. به بیان دیگر، گرچه ممکن است کم‌خوری غیرمنطقی و خودسرانه طی ماه رمضان کاهش وزن در پی داشته باشد، اما این کاهش وزن مانند دیگر روش‌های غیراصولی، خیلی زود متوقف و با سرعت به وزنی بالاتر از وزن قبلی باز می‌گردد.
کد خبر: ۸۱۳۰۹۶

در ضمن گاهی به دلیل اختلالی که در سیستم سوخت و ساز بدن افراد ایجاد می‌کند، رژیم گرفتن و کاهش وزن اصولی در آینده را نیز با مشکل مواجه می‌سازد.

رعایت سهم‌های مجاز گروه‌های مختلف بر اساس هرم غذایی طی روزه‌داری می‌تواند به حفظ صحت و بهره‌مندی بیشتر از برکات این ماه به روزه‌داران کمک کند و در عین حال، تغییر وزن چندانی نیز در طول ماه رمضان برای روزه‌دار ایجاد نخواهد شد.

دکتر محمد هاشمی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با جام‌جم به کسانی که تمایل دارند در این ماه وزن کم کنند، توصیه کرد: چنین افرادی باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند تا برنامه‌ای تنظیم شده برای این ایام بگیرند و به هیچ وجه نباید با کم‌خوری غیرمنطقی در پی‌ کاهش وزن باشند؛ زیرا نه‌تنها وزن کاهش یافته طی چنین فرآیندی پایدار نبوده و باز می‌گردد، بلکه از اصل اساسی روزه‌داری که حفظ سلامت است نیز فاصله خواهند گرفت.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی افزود: بسیار دیده می‌شود کسانی که تحت رژیم لاغری هستند در طول این ماه از مراجعه به متخصص تغذیه و بهره‌گیری از یک رژیم غذایی اصولی خودداری می‌کنند و کم‌خوری این روزها را برای تداوم رژیم‌شان کافی می‌دانند؛ در حالی که حفظ روند کاهش وزن بعد از ماه رمضان، مستلزم پیروی از الگوی صحیح تغذیه در زمان روزه‌داری است. بی‌شک، رعایت نکردن چنین برنامه غذایی‌ای می‌تواند بر تاثیر برنامه‌های غذایی بعد از ماه رمضان نیز تاثیر نامطلوب بگذارد و دستیابی به اهداف کاهش وزن را دشوار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها