هشدار مارتینو: وضع تغییر نکند باید نگران صعود از مرحله گروهی باشیم

شروع ناامید کننده آرژانتین در کوپا

شروع آرژانتین در جام ملت‌های آمریکای جنوبی آنقدر ناامید کننده بود که خراردو مارتینو سرمربی 55 ساله این تیم در پایان بازی با پاراگوئه بابت صعود از مرحله گروهی هم ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۸۰۸۱۱۱

آرژانتین با سرخیو رومه رو، مارکوس روخو، خاویر ماسکرانو، آنخل دی ماریا، سرخیو آگوئرو، کارلوس ته وز، گونزالو هیگواین و لیونل مسی آمده بود تا با پیروزی بر پاراگوئه از همان ابتدای تورنمنت برای برزیل زخم خورده از جام جهانی خط و نشان بکشد، اما ستاره‌های آلبی سلسته فقط یک نیمه کار خودشان را بخوبی انجام دادند. آرژانتین با گل‌های اگوئرو (29) و مسی (36) نیمه اول را دو بر صفر به رختکن رفت، با این حال وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد نتیجه ثبت شده روی تابلوی ورزشگاه تساوی 2 بر 2 بود. برای پاراگوئه که دیاز آرژانتینی هدایت آنها را به عهده دارد نلسون والدز در دقیقه 60 گل اول را زد و گل تساوی این تیم نیز در آخرین ثانیه‌های بازی توسط لوکاس باریوس به ثمر رسید.

در پایان این بازی خراردو مارتینو، سرمربی آرژانتین با انتقاد از عملکرد تیمش گفت: چهار پنج فرصت را مقابل پاراگوئه از دست دادیم و علاوه‌ بر آن، فرصت‌هایی را نیز با دو دست و روی گشاده به حریف تقدیم کردیم. در این شرایط انتظار دارید چه احساسی داشته باشم؟ ما 55 دقیقه بازی را مدیریت ‌کردیم و دو بار هم به گل رسیدیم، اما پس از آن عقب کشیدیم و نتوانستیم همچون نیمه نخست فشار وارد کنیم.

مارتینو افزود: آنچه مرا بیش از همه نگران می‌کند،‌ این شیوه از بازی بود که ما از خود نشان دادیم. واضح است که ما برای پیروزی نیازمند کنترل و تسلط بر بازی هستیم، اما در دیدارهای اخیر نتوانسته ایم به این خواسته دست پیدا کنیم که این موجبات رنجش بسیار من، هواداران و بازیکنان را فراهم آورده است. بخوبی می‌دانم اگر این وضع تغییر نکند حتی باید نگران صعود از مرحله گروهی باشیم.

رامون دیاز، سرمربی تیم ملی پاراگوئه هم که توانست تیم کشورش را متوقف کند، پس از این دیدار و در نشست خبری به تغییر تاکتیکی‌ که موجب این پیروزی جمعی شد، اشاره کرد و گفت: ما در نیمه دوم به دوباره‌سازی نقشه اولیه مان پرداختیم و از حصاری که آرژانتینی‌ها برای ما ایجاد کرده بودند، آزاد شدیم. ایجاد چند تغییر تاکتیکی، در کنار عملکرد حرفه‌ای بازیکنان ما باعث شد نتیجه درخوری را به دست بیاوریم.

ناراحتی مسی

کاپیتان و مهاجم ۲۸ ساله تیم ملی فوتبال آرژانتین هم در نشست خبری بازی با ناراحتی و عصبانیت از تساوی 2 بر 2 تیمش حرف زد. لیونل مسی گفت: ما در نیمه نخست، کنترل بازی را در دست داشتیم و واقعا به پیروزی و جشن گرفتن می‌اندیشیدیم. فرصت‌های زیادی را خلق کردیم و به دنبال گلزنی بودیم. اما حریف آن‌قدر حساب شده بازی کرد که توانست روند را تغییر دهد. بازی از این رو به آن رو شده بود. آنها توپ را هم از ما سلب کرده بودند. مسی در عین حال گفت: ما باید ادامه دهیم، ما باید به اروگوئه بیندیشیم که در روزهای آینده با آن بازی داریم. می‌دانیم که می‌توانیم پیروز شویم.

امیدواری مسی به بازی‌های بعدی این تیم درحالی است که تحلیلگر روزنامه آس اسپانیا به آینده این تیم امیدوار نیست. این روزنامه در وب سایت خود با اشاره به آمار مربوط به تیم ملی فوتبال آرژانتین می‌نویسد: در طول تاریخ فوتبال آرژانتین هرگز اتفاق نیفتاده که این تیم در اولین بازی یک تورنمنت پیروز نشود اما به قهرمانی برسد، آرژانتین یکی از قابل پیش بینی ترین تیم‌های ملی در جهان است؛ تیمی کاملا شیشه‌ای که می‌شود در همان بازی اول همه مسیر پیش رویش را حدس زد.

لوئیس ریس در ادامه مقاله خود آورده است: تردیدی در بازی خوب مسی وجود ندارد، اما کاملا مشخص است که بین مسی آبی و اناری با مسی آبی و سفید تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. مهاجم بارسلونا گرچه همراه دی‌ماریا زوج خوبی را در خط حمله ساخته‌ است، اما این ترکیب به درد آمریکای جنوبی و فوتبال پرهیجان و زیبایش نمی‌خورد. این آرژانتین توان مبارزه با مدعیانی چون اروگوئه، شیلی یا برزیل را ندارد.

در دیگر بازی گروه B جام ملت‌های آمریکای جنوبی، اروگوئه با یک گل از سد جامائیکا گذشت تا با توجه به تساوی آرژانتین و پاراگوئه با 3 امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. در حساس ترین بازی این گروه بامداد چهارشنبه دو تیم آرژانتین و اروگوئه به مصاف هم می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها