انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی رژیم صهیونیستی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در اروپا، مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را بر آن داشت تا به بررسی احتمال تغییر محل میزبانی مذاکرات بپردازند؛ احتمالی که گرچه ضعیف گزارش شده است اما حکایت از نگرانی مذاکره‌کنندگان از امنیت محل برگزاری گفت‌وگوها دارد.
کد خبر: ۸۰۷۶۸۶

دیروز یک منبع آگاه در وین به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت روز افزون مذاکرات و نزدیک شدن به زمان ضرب‌الاجل تعیین شده، مذاکره‌کنندگان تغییر محل مذاکرات از وین اتریش به شهر یا حتی کشوری دیگر را پیگیری می‌کنند.

با وجود این خبر خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای نوشت: گرچه نظراتی درباره تغییر محل مذاکرات مطرح شده ولی فعلا بحث جدی برای نقل مکان به محلی دیگر مطرح نیست.

این منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به یادداشت اعتراض نمایندگی ایران به وزارت خارجه اتریش اشاره کرد و گفت: در این یادداشت اعتراض کردیم و خواستار آن شدیم که تمام تدابیر لازم برای رفع این نقیضه اتخاذ و امنیت لازم برای فضای مذاکرات تامین شود.

وی افزود: با این اوصاف، اگر برای تامین امنیت فضای مذاکرات لازم باشد که محل مذاکرات تغییر کند این هم می‌تواند یک گزینه باشد اما بحث تغییر محل مذاکرات الان به این شکل مطرح نیست. پیش از این جمهوری اسلامی ایران طی یادداشت‌های رسمی جداگانه‌ای به وزارتخانه‌های خارجه اتریش و سوئیس، مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های اتریش و سوئیس اعلام کرده و از وزارت خارجه اتریش تشدید تدابیر امنیتی در محل مذاکرات را خواستار شده بود.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با تاکید وزیر امورخارجه کشورمان در شهرهایی مذاکره می‌کند که مقر سازمان ملل است. به این ترتیب، تاکنون مذاکرات در شهرهای وین، ژنو و نیویورک انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها