ایران زمین

جاده هراز امروز باز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران اعلام کرد: جاده هراز به منظور رفاه مسافران و با توجه به تعطیلات پایان هفته، از امروز باز می‌شود.
کد خبر: ۸۰۴۱۳۹

جاده هراز حدفاصل پاسگاه شاهزید تا تونل اول در کیلومتر 30 جاده هراز براثر ریزش سنگ‌های معلق از کوه، از بامداد روز ششم خرداد بسته شده است.بیش از 40 دستگاه انواع خودروهای راهداری برای پاکسازی بیش از یک میلیون و 200 هزار مترمکعب واریزه کوهی در حد فاصل پاسگاه شاهزید تا تونل اول در کیلومتر 30 جاده هراز مشغولند.

حیدر نوروزی افزود: بر اثر این ریزش، محدوده‌ای به مساحت حدود 300 متر از سنگ و شن و ماسه به طور کامل پوشیده شده بود و خودروهای راهداری چند روز مشغول پاکسازی سطح جاده بودند.وی با یادآوری تعطیلات پیش رو گفت: با تلاش راهداران، معبری از میان انبوه واریزه کوهی ایجاد شده تا در این چند روز تعطیلات، خودروها بتوانند در این مسیر تردد کنند.

جاده هراز، یکی از مسیرهای اصلی ارتباط استان‌های شمالی است که بخشی از آن در محدوده استان تهران و 110 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان مازندران قرار دارد./ ایرنا

آتش‌سوزی در جنگل‌های ساری

افزایش بی‌سابقه دما در روزهای اخیر، سبب شعله‌ور شدن آتش‌سوزی به صورت پراکنده در مناطق مختلف استان مازندران از جمله جنگل‌های بخش چهاردانگه ساری شده است.

گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای گذشته، خطر بروز آتش را در عرصه‌های جنگلی استان افزایش داده و این عامل، سبب بروز آتش از صبح دوشنبه در جنگل‌های منطقه ساری شده است.

ابراهیم ولاشی، عضو شورای چهاردانگه ساری با اشاره به بروز آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های بخش چهاردانگه و دهستان گرماب بالادست از صبح دیروز گزارش شده است.

وی برآورد سطح آتش‌سوزی را حدود ۱۰۰ هکتار بیان کرد و نیاز به بالگرد را برای اطفای حریق ضروری دانست.

علی‌اصغر احمدی، سرپرست اداره کل بحران مازندران نیز با تائید خبر بروز آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه چهار دانگه از اعزام نیروهای امدادی برای اطفای حریق خبر داد و گفت: برای اعزام بالگرد به منطقه هماهنگی صورت گرفته است.افزایش دمای هوا در مازندران روز گذشته بی‌سابقه بوده و طبق اعلام هواشناسی مازندران دمای تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است. روزهای گذشته نیز شاهد بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی استان از جمله در مراتع بخش کجور بوده‌ایم./ مهر

ورود تیم ویژه سازمان بازرسی به تخلفات جنگل‌خواری

تیم ویژه‌ای از سازمان بازرسی کل کشور برای رسیدگی به تخلفات در بخش تخریب جنگل و دست‌اندازی به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان گیلان به این استان سفر کرده است.

یک منبع آگاه در بازرسی کل استان گیلان که خواست نامی از او برده نشود، با تائید سفر این هیات بیان کرد: ماموریت این بازرسان در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقابله با متصرفان غیرقانونی منابع ملی و تاکید و دستور رئیس قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور انجام شده است.

وی افزود: تیم بازرسی که اوایل هفته جاری به گیلان آمده، پس از تحقیقات میدانی و بازدید از فضاها و مکان‌های از قبل پیش‌بینی شده، مشغول تهیه و تدوین گزارش است و پیش‌بینی می‌شود ماموریت آنان دست‌کم تا دو روز آینده ادامه داشته باشد./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها