رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این‌که مردم یمن با جنایت‌های رژیم آل‌سعود تسلیم نخواهد شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران ظلمی را که از طریق بمباران هوایی سعودی‌ها به مردم یمن می‌شود محکوم می‌کند.
کد خبر: ۸۰۳۳۹۶

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار خود با رئیس مجلس جامعه اسلامی بوسنی و ‌هرزگوین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر نقش میانجیگری عمان در قضیه یمن و سیاست جمهوری اسلامی ایران در این رابطه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند از همه جای دنیای اسلام و مردم مظلوم دفاع می‌کند.

وی ادامه داد: مردم یمن مردمی باسابقه فرهنگی طولانی هستند که سابقه فرهنگی آنان بسیار بیشتر از کسانی است که در کشورهای دیگر حکومت‌های قبایلی دارند بنابراین آنها استحقاق این امر را دارند که موقعیت ممتاز فرهنگی و تمدنی خودشان را و نقشی که در تمدن اسلامی داشتند، بازیابند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ خاطرنشان کرد: مردم یمن مردمی مقاوم هستند و امیدواریم بتوانند با تلاش خود استقلالشان را به دست آورده و سرنوشتشان را به دست بگیرند.

ولایتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که برخی کشورها از جمله فرانسه امضای توافق هسته‌ای را منوط به اجازه ایران برای بازدید از اماکن نظامی کشورمان می‌دانند، خاطرنشان کرد: فرانسه هیچ‌گاه نقش تعیین‌کننده‌ای در صحنه بین‌المللی ندارد مگر این‌که گاهی حرف‌های تندی را توسط افرادی که احساس مسئولیت نمی‌کنند مطرح کند؛ آنها از یک سو به خاطر خوشایند برخی کشورهای منطقه و معاملات اقتصادی که با آنها دارند حرف‌هایی می‌زنند که خوشایند آنها باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ ادامه داد: اگر آنها موافقت یا مخالفت کنند چه نقشی می‌تواند داشته باشد، ای کاش فرانسه همانند زمان ژنرال دوگل و برخی رؤسای قبلی فرانسه، موضع مستقلی در عرصه بین‌المللی اتخاذ می‌کرد زیرا دنباله‌روی از بدترین سیاست‌های غربی، حیثیت بین‌المللی فرانسه را به باد خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها