رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت:

برخورد با 850 راننده خودروی لوکس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با اشاره به این‌که طرح شبانه پلیس راهور از اواسط اردیبهشت آغاز شده، گفت: در این مدت با بیش از 1700 دستگاه خودرویی که رانندگان آن مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده یا با دوردور کردن باعث ایجاد ناامنی شده‌اند، برخورد شده و حدود 60 درصد این خودرو‌ها یعنی معادل بیش از 850 دستگاه خودرو از نوع خودروهای لوکس بوده است.
کد خبر: ۷۹۷۹۱۵

به گزارش ایسنا، تیمور حسینی از کاهش 15 درصدی آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی براساس آمار پزشکی قانونی خبر داد و افزود: این توفیق برای پنجمین سال متوالی نصیب پلیس راهور پایتخت شده است و طی آن 109 نفر کمتر در حوادث رانندگی حوزه استحفاظی پلیس راهور پایتخت نسبت به سال 92 کشته شده‌اند.

وی در این‌که پلیس براساس کدام ماده قانونی با دوردور کردن برخورد می‌کند، توضیح داد: این اقدام جزو جرایم مشهود است و درباره این‌که برخورد با دوردور کردن وظیفه کدام پلیس است باید بگویم که در این باره هیچ فرقی نمی‌کند و تفکیکی بین پلیس‌های تخصصی وجود ندارد و پلیس راهور یا یگان امداد می‌توانند با آنها برخورد کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت توضیح داد: حرکت با سرعت کم نیز تخلف محسوب می‌شود و همان‌طور که سرعت بالا خلاف است، در آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی سرعتی که موجب ایجاد سد معبر و ایجاد خطر شود نیز خلاف است.

حسینی درباره اجرای طرح حرکت بین خطوط نیز اظهار کرد: تا پایان خرداد باید تمامی زیرساخت‌های حرکت بین خطوط آماده باشد و نباید کسری در این باره داشته باشیم. یکی از مشکلاتی که متاسفانه ما در گذشته شاهد آن بودیم، تکثر خطوط کف خیابان‌ها بود که این مشکل رفع شده و اگر دقت کنید در بزرگراه‌های صدر، نیایش، آزادگان، خرازی، همت، زین‌الدین و بابایی این موارد اصلاح شده و هر جا که عرض بزرگراه بیشتر از تعداد لاین‌ها شده، آن قسمت با هاشورهای قرمز به عنوان لاین اضطرار در نظر گرفته شده و تردد روی آن مشمول جریمه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها