دفاع مرکل از همکاری جاسوسی با آمریکا

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان سرانجام روز دوشنبه در اظهاراتی از همکاری جاسوسی کشورش با آمریکا علیه مقام‌ها و شرکت‌های اروپایی دفاع کرد. این درحالی است که پیشتر با افشای همکاری گسترده بین سازمان‌های اطلاعاتی آلمان و آمریکا ،مرکل و بقیه مقام‌های این کشور در معرض انتقادهای شدیدی قرار گرفته بودند.
کد خبر: ۷۹۴۹۷۸

به گزارش رویترز، مرکل در اولین اظهارات علنی‌ خود درباره این رسوایی که آلمان چندین هفته درگیر آن بود، ضمن حمایت از همکاری برلین با آژانس امنیت ملی آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم گفت مقامات آلمانی کاملا آماده پاسخگویی به سوالات در این زمینه هستند.

وی افزود: آژانس‌های اطلاعاتی آلمان کاملا آماده تامین امنیت عمومی بوده و بر این اساس باید مخفیانه فعالیت کنند. دولت آلمان هر اقدامی را در زمینه مقابله با تهدیدات بین‌المللی انجام می‌دهد تا مطمئن شود وظایفش را بخوبی انجام داده که نمونه این اقدامات همکاری با آژانس‌های اطلاعاتی از جمله آمریکا ست. مرکل در ادامه به فعالیت‌های آژانس‌های جاسوسی اروپا در زمینه وجود تنش میان آزادی و امنیت پرداخت و گفت: اتهامات علیه برلین را در زمینه خیانت به دیگر کشورهای اروپایی رد می‌کنم.

این اظهارات پس از انتشار گزارش‌ها در زمینه کمک سازمان اطلاعات و امنیت آلمان به آژانس امنیت ملی آمریکا در زمینه جاسوسی از مقامات فرانسه و اعضای کمیسیون اروپا مطرح شد. همکاری اطلاعاتی برلین با واشنگتن درحالی است که «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا پیشتر در سال 2013 میلادی سندی را در زمینه شنود مکالمات تلفنی و اطلاعات اینترنتی آلمان از سوی واشنگتن منتشر کرد. در این اسناد افشا شده بود که برای مدت‌ها جاسوسان آمریکایی تلفن همراه شخص خانم مرکل را هم شنود می‌کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها