در هفته پیش‌رو تعدادی از بهترین و ماندگارترین فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما از شبکه نمایش پخش خواهد شد. این فیلم‌ها ابتدا ساعت یک بامداد نمایش داده شده سپس در ساعت‌های 7 و 17 روز بعد بازپخش می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۱۳۲۳

ساعت یک بامداد روز یکشنبه فیلم شاهین مالت محصول ۱۹۴۱ آمریکا به کارگردانی و نویسندگی جان هیوستن نمایش داده می‌شود. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته شیل همت ساخته شده و هامفری بوگارت، مری آستور و گلادیس جورج نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند.

شاهین مالت درباره یک کارآگاه خصوصی است که در پی دنبال کردن پرونده‌ای، با سه مجرم عجیب و غریب مواجه می‌شود که قصد دزدیدن مجسمه‌ای گرانقیمت را دارند.

در همین روز و در ساعت‌های 7 و 17 فیلم پرنده‌باز آلکاترا محصول ۱۹۶۲ آمریکا به کارگردانی جان فرانکن هایمر بازپخش می‌شود. برت لنکستر، کارل مالدن، تلما ریتر و بتی فیلد بازیگران این فیلم هستند.

رابرت فرانکلین استراد (برت لنکستر) به جرم قتل، متهم به هفت سال حبس در زندان مخوف آلکاتراز می‌شود. او به مادرش الیزابت (تلما ریتر) بسیار تعصب دارد و وقتی هم‌سلولی‌اش عکس مادرش را نگاه می‌کند به شدت عصبانی می‌شود. یکی از زندانیان او را تحقیر می‌کند و استراد او را کتک می‌زند و به انفرادی منتقل می‌شود....

بامداد روز دوشنبه نیز فیلم گروه لاوندر هیل به علاقه‌مندان سینمای کلاسیک ارائه خواهد شد. گروه لاوندر هیل یک فیلم در ژانر پلیسی به کارگردانی چارلز کریچتون است که به سال ۱۹۵۱ در انگلستان ساخته شده است. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی توسط تی.‌ئی.‌بی. کلارک در سال ۱۹۵۲ شده است. الک گینس، استنلی هالووی، آدری هپبورن و آلفی بیس در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

روز سه‌شنبه دوستداران سینمای کلاسیک می‌توانند تماشاگر فیلم کریمر علیه کریمر باشند. رابرت بنتون این فیلم را براساس رمانی از آوری کورمن نوشته و کارگردانی کرده است. کریمر علیه کریمر جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد و مکمل زن را برای عواملش به ارمغان آورد. داستین هافمن، مریل استریپ، جاستین هنری و جین الکساندر گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. مدت این فیلم 105 دقیقه است.

ژنرال یک کمدی صامت به کارگردانی باستر کیتون و کلاید براکمن است که در سال ۱۹۲۶ ساخته شده و یکی از برترین آثار کیتون و حتی سینمای صامت به‌شمار می‌آید. بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان هجدهمین فیلم برتر تاریخ سینما برگزیده است. باستر کیتون به اتفاق ماریون مک و چارلز هنری اسمیت در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. ژنرال در بامداد روز چهارشنبه به شبکه نمایش می‌آید.

علاقه‌مندان آثار کلاسیک ساعت یک بامداد روز پنجشنبه می‌توانند به تماشای فیلم حادثه در آکسبو بنشینند. این محصول سال 1943 آمریکا را ویلیام ولمن کارگردانی کرده و هنری فاندا، دانا اندروز، مری بت هیوز، آنتونی کویین، جین دارول و هری داونپورت بازیگران آن هستند.

و بالاخره در بامداد آدینه فیلم طنز به سوی غرب با نقش‌آفرینی لورل و هاردی پخش خواهد شد. به سوی غرب را جیمز دبلیو هورن کارگردانی کرده و استن لورل، اولیور هاردی، جیمز فینلایسون و روزینا لارنس بازیگران اصلی‌اش هستند. این فیلم در سال ۱۹۳۷ ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها