رازهایی که هر خلبانی می‌داند!

امن‌ترین جای هواپیما کجاست؟

این صندلی‌های هواپیما خود را با ابعاد بدن شما تنظیم می‌کنند

صندلی‌های ضد خستگی

محققان موفق شده‌اند تا با همکاری یکی از خطوط هوایی مشهور در ژاپن به ساخت یک سری جدید از صندلی‌های هواپیما دست بزنند که می‌تواند با بدن انسان‌هایی که دارای سایزهای مختلف هستند تطبیق یافته و برای افراد مختلف راحت باشند.
کد خبر: ۷۹۰۵۲۹
صندلی‌های ضد خستگی

جام جم کلیک: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در طول پروازهای ما با هواپیما ممکن است شاهد آن باشیم را باید ابعاد صندلی‌ها دانست، صندلی‌های هواپیما برای بعضی از افراد به‌شدت بزرگ‌ است و در نقطه مقابل نیز برای بسیاری از افراد به‌شدت کوچک، این امر موجب می‌شود تا تقریبا در هر پرواز شاهد این باشیم که بیش از نیمی از مسافران با مشکلاتی در نشستن روبرو هستند و در پایان سفر نیز این مشکلات به درد در ناحیه کمر، گردن و پا منتهی می‌شوند.

خطوط هوایی All Nippon که در کشور ژاپن فعال است موفق شده است تا با همکاری شرکت خودروسازی تویوتا برای ساخت صندلی‌های جدیدی اقدام کند که می‌توانند موجب شوند تا مسافران درطول پرواز به راحتی به صندلی خود تکیه داده و افرادی که بدن‌هایی با ابعاد مختلف دارند با مشکل در نشستن روبرو نشوند.

در ساخت این صندلی‌ها از فناوری‌های ویژه شرکت تویوتا استفاده شده است که این فناوری‌ها بر اساس تحلیل داده‌های مختلف بر اساس زوایای دید متعدد در صندلی است که نتایج آن توسط کامپیوترهای بسیار نیرومند ارزیابی شده و بهترین زاویه ممکن برای صندلی‌ها به‌وجود می‌آید. این امر سال‌ها است که موجب شده است تا فضای داخلی خودروهای تویوتا بزرگ‌تر از اندازه واقعی به‌نظر برسند.

صندلی‌های تولید شده با بدن افراد مختلف تطبیق خواهند یافت تا افراد بتوانند در آن‌ها احساس راحتی کنند و به این ترتیب جایگاه قرارگیری سر، به واسطه انحنای موجود در این صندلی‌ها برای افرادی که قدهای مختلفی دارند، حس یکسانی خواهد داشت. همچنین مواد به کار رفته در ساخت این صندلی‌ها بسیار نرم‌تر بوده و حس راحتی بیشتری را به مسافرین می‌دهد. این صندلی‌ها قرار است تا در سال آینده میلادی برای نخستین بار در پروازهای داخلی خطوط هوایی All Nippon در ژاپن مورد استفاده قرار بگیرند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها