یک دانشمند آلمانی موفق به طراحی سیستمی شده است که با کمک عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت، تجربه‌ای از پرواز در ارتفاع را برای شما به‌ارمغان خواهد آورد.
کد خبر: ۷۶۲۶۹۵
با Birdly مثل پرنده پرواز کنید

جام جم کلیک: شاید قدیمی‌ترین رویای بشر را بتوان پرواز دانست، درست است که این رویا با دست یافتن به ساخت هواپیما و هلی‌کوپتر به واقعیت پیوسته است ولی هنوز در رویای بشر می‌توان حس پرواز مانند یک پرنده و شناور بودن بین زمین و هوا را یک رویا دانست.

در این میان یک دانشمند و طراح آلمانی به‌ نام مکس رینهر به طراحی یک ابزار ویژه دست زده است که می‌تواند انسان را به این رویای دیرین خود برساند. این وسیله به شکل یک تخته ویژه است که با خوابیدن بر روی آن و زدن عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت به چشمان می‌توان حس شناور شدن در آسمان و پرواز با دستانی باز را تجربه کرد.

این سیستم که Birdly نام گرفته است در حقیقت چند جک هیدرولیک مختلف دارد که پایه‌های این سیستم را در زوایای مختلفی به‌حرکت درمی‌آورند و به خوبی می‌توانند علاوه بر زاویه دادن سطح به‌منظور ایجاد حس واقعی از پرواز، امنیت فرد را نیز حفظ کنند تا از سقوط او از روی دستگاه و برهم خوردن لذت و جایگزینی آن با درد و شکستگی جلوگیری شود.

در دو سمت این سطح دو بال وجود دارند که کاربر می‌تواند با کمک آن‌ها بال زده و حس کند که در حال پرواز با Birdly و بال‌های خودش است و این حس به‌واسطه تصاویر سه‌بعدی و صدای پخش شده توسط اوکولوس ریفت، به‌شدت فضایی واقعی را به خود خواهد گرفت و تجربه آن می‌تواند برای هر فردی جذاب و منحصر به‌ فرد باشد. شایان ذکر است که Birdly در سال 2014 معرفی شده بود ولی دیروز مدل شماره 2 آن رونمایی شد که بسیاری از معایب نسخه اولیه در آن رفع شده بودند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها