فناوری دیجیتال

پرنده جاسوس

اخیراً یک طراح، پرنده‌ای مصنوعی ساخته است که مشکلات مربوط به صدای موتور هلیکوپترهای کوچک و یا پهپادها را ندارد و با بال زدن پرواز می‌کند.
کد خبر: ۷۴۶۵۰۳
پرنده جاسوس

جام جم کلیک: از زمان ساخت اولین وسایل پرواز تاکنون، شاهد پیشرفت چشمگیری در زمنیه ساخت و تولید انواع وسایل پرنده هستیم. پهپاد‌هایی با مصارف نظامی و یا اسباب بازی‌هایی برای کودکان با اهداف مختلف ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند.

کمی‌ پیشتر، راجع به وسایل پرنده‌ای (دکتر پرنده) که ناجی جان انسان هستند خبری منتشر کردیم که مثبت‌ترین اثر ممکن در زندگی‌ بشریت را دارند، اکنون در این خبر به جنبه‌های منفی‌ دستگاه‌های پرنده و محصولات جدید هوشمند اشاره خواهیم کرد. شاید تا بحال در برخی‌ فیلم های مستند مربوط به حیوانات دیده اید که محققین با ساخت نمونه مصنوعی از یک گونه و فرستادن آن در بین حیوانات سعی می‌کنند زندگی حیوانات را مطالعه و مورد بررسی قرار دهند.

اخیراً یک طراح، پرنده‌ای مصنوعی ساخته است که مشکلات مربوط به صدای موتور هلیکوپترهای کوچک و یا پهپادها را ندارد و با بال زدن پرواز می‌کند. در نتیجه خطری برای گونه های اطراف نخواهد داشت. نمونه ساخته شده شباهت بسیار زیادی به یک پرنده واقعی‌ دارد و سایر پرندگان قادر به شناسایی و یا تشخیص مصنوعی بودن آن نیستند.

این پرنده ۹ گرم وزن دارد و نیروی لازمه برای پرواز را توسط یک باتری شبیه به تخم پرنده، که به زیر بدن پرنده متصل شده است، تامین می‌کند.

البته در حال حاضر برخی‌ محدودیت‌ها در مدت و تعداد زمان پرواز وجود دارد. شارژ مورد نیاز برای ده پرواز هشت دقیقه‌ای از طریق باتری فراهم می‌شود و مدت زمان مورد نیاز شارژ باتری برای بازه مذکور تنها ۱۲ دقیقه است.

طراحی پرنده مصنوعی دقیقا بر اساس نمونه واقعی‌ انجام گرفته و نحوه پرواز آن در آسمان کاملاً شبیه به یک پرنده واقعی‌ است. پرنده مصنوعی از طریق بلوتوث ۴ به گوشی هوشمند و یا تبلت وصل می‌شود و با برنامه مربوطه تا شعاع ۱۰۰ متری قابل کنترل خواهد بود.

همان‌قدر که کنترل و هدایت این پرنده در آسمان لذت بخش است، شاید کمی‌ ترسناک باشد اگر بدانید که نمونه‌ای از این پرنده دارای دوربین مخفی‌ است و براحتی برای اهداف جاسوسی استفاده می‌شود

ساخت این پرنده مصنوعی در حال تکمیل است و در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می‌گردد.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها