کارلوس ته وز، مهاجم آرژانتینی یوونتوس دو فصل است که محبوب هواداران تیمش است، هر چه باشد او گل می‌زند و هواداران هم عاشق بازیکنان گلزن هستند.
کد خبر: ۷۸۷۵۲۹

او تا اینجای فصل 25 گل زده که آماری فوق‌العاده برای یک مهاجم محسوب می‌شود. البته ته وز شانس خیلی بالایی دارد که تا پایان فصل بتواند رکورد گلزنی دیوید ترزگه را بشکند. دیوید ترزگه فرانسوی و بازنشسته در فصل 2006ـ2005 موفق شد 29 مرتبه برای تیمش گلزنی کند، اما گلزنان بانوی پیر تورین (لقب یوونتوس) تنها منحصر به نام‌های ترزگه و ته وز نیست. برای آشنایی بیشتر با گلزنان سال‌های اخیر یوونتوس از فصل 2006-2005 شروع می‌کنیم؛ فصلی که ترزگه در آن با 29 گل یکه‌تاز سری A ایتالیا در گلزنی شد.

حسرت بزرگ برای یک گلزن

ترزگه یک ستاره تمام عیار بود. او بارها دروازه حریفان مختلف یوونتوس را باز کرد و در پایان فصل نیز با 29 گل عنوان برترین گلزن فصل را به دست آورد. افسوس که تک‌تک گل‌های ترزگه با رسوایی باشگاه یوونتوس در زمینه تبانی به هدر رفت. قهرمانی یوونتوس که گلزنی‌های ترزگه بخش عمده دلیل رقم خوردن آن بود به دلیل همان رسوایی‌ها پس گرفته شد. با وجود این ترزگه یکی از برترین بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه یوونتوس محسوب می‌شود.

دل پیرو گلزن و وفادار

الساندرو دل پیرو اسطوره این باشگاه از معدود ستاره‌هایی بود که حاضر نشد باشگاهش را به دلیل سقوط به دسته پایین‌تر ترک کند. او در سری پایین‌تر کولاک کرد و 23 گل به ثمر رساند و موفق شد دوباره به همراه یوونتوس به سری A صعود کند. او برترین گلزن آن فصل سری B ‌لقب گرفت. یک فصل بعد دوباره این دل پیرو بود که برترین گلزن یوونتوسی‌ها در فصل لقب گرفت. او در فصل 2008ـ2007 موفق شد 24 مرتبه گلزنی کند و دوباره برترین گلزن فصل لقب بگیرد اما گلزنی‌های این اسطوره وفادار فصل بعد یعنی 2009ـ2008 هم ادامه یافت. او برای سومین فصل پیاپی گلزن اول تیمش بود و کمک زیادی به تیم بحران‌زده‌اش کرد که در سری A پس از اینترمیلان دوم شود و در لیگ قهرمانان اروپا نیز تا مرحله یک هشتم نهایی بالا برود.

اما آمار گلزنی دل پیرو که کم کم دوران اوجش را پشت سر می‌گذاشت در فصل‌های بعد بشدت افت کرد. او در فصل 2010ـ2009 که با افت وحشتناک یوونتوس و هفتمی آنها همراه بود تنها 11 گل زد اما آمار گلزنی دیگر بازیکنان این تیم هم پایین بود به طوری که دل پیرو با همان 11 گل برترین تیمش در این زمینه لقب گرفت. یوونتوس در آن فصل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم حذف شد. در فصل 2011ـ2010 باز هم از آن دل پیرو‌ گلزن خبری نبود، وی باز هم مانند فصل گذشته فقط 11 گل زد و جالب این‌که یوونتوس نیز ‌مانند فصل پیش هفتم شد.

چهار 10 گله

در فصل 2012ـ2011 به طور مشترک کلودیو مارکیزیو، الساندرو مارتی، میرکو ووسینیچ برترین گلزنان باشگاه لقب گرفتند و در مجموع 40 گل به ثمر رساندند که سهم هر کدام دقیقا 10 گل بود. این فصل، فصل عجیبی برای یوونتوس بود. بانوی پیر تورین دوباره احیا شد و قهرمانی را بدون ثبت حتی یک شکست به دست آورد. البته برترین گلزنان این تیم هیچ کدام بیشتر از 10 گل نزدند.

ویدال هم وارد می‌شود

از فصل 2013ـ2012 حالا دیگر آرتورو ویدال هم ستاره گلزنی است. این هافبک خلاق گلزن در این فصل برترین گلزن تیمش بود و 15 گل به ثمر رساند. این ستاره شیلیایی در آن فصل موفق شد همراه تیمش براحتی قهرمان ایتالیا شود اما در لیگ قهرمانان اروپا از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر نرفتند.

ته وز، ستاره گلزن آرژانتینی

پیش از آغاز فصل 2014ـ2013 بود که کارلوس ته وز از منچسترسیتی به یوونتوس پیوست که این یکی از بهترین انتخاب‌های عمر او بود. او هر چند باز هم به تیم ملی آرژانتین دعوت نشد اما به قهرمانی مقتدرانه یوونتوس با زدن 21 گل کمک زیادی کرد. تنها افسوس درباره برترین گلزن فصل این بود که او به تیم ملی آرژانتین دعوت نشد و فرصت حضور در جام جهانی را براحتی از دست داد. گلزنی‌های ته وز در این فصل با شدت و قدرت بیشتری ادامه دارد. او تا اینجای فصل 25 گل زده و احتمال می‌رود تا پایان همین فصل بتواند رکورد گلزنی دیوید ترزگه را هم بشکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها