در اجرای طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی شالیزارها،‌ 600 هکتاراز شالیزارهای گیلان در فصل زراعی جدید تسطیح و یکپارچه می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام این مطلب گفت: این طرح با هزینه‌ای افزون بر 30 میلیارد ریال اوایل اسفند آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
کد خبر: ۷۸۷۱۴۸

علیرضا شعبان‌نژاد افزود: از 238 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان 180 هزار هکتار قابلیت تجهیز و یکپارچه‌سازی دارد.

وی گفت: از سال70 تاکنون 68 هزار و صد هکتار از شالیزارهای استان تسطیح و یکپارچه‌سازی شد.

استفاده بهینه از آب و خاک، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش تولید و آسان شدن کشت ماشینی از مهم‌ترین مزایای طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی شالیزارهاست.کمبود اعتبار، اجباری نبودن اجرای طرح و آشنا نبودن شالیکاران با مزایای تجهیز و یکپارچه‌سازی شالیزارها هم از مهم‌ترین مشکلات اجرای این طرح در گیلان است./ واحد مرکزی خبر

برگزاری مانور مقابله با آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: سی و یکم فروردین امسال مانور مقابله با آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان برگزار می‌شود.

اسماعیل مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این مانور به‌صورت عملیاتی با ستاد بحران استان‌های خراسان شمالی و سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان این‌که این مانور آماده‌باش برای حفاظت بیشتر در برابر آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان است، ادامه داد: کل شوراهای اسلامی و دهیاری‌هایی که اطراف پارک ملی گلستان قرار دارند در این مانور حضور دارند.

مهاجر افزود: رسانه‌های گروهی در بحث تثبیت رفتاری محیط‌زیستی مردم نقش بسزایی داشته‌اند. آموزش‌هایی که از طریق رسانه‌ها به مردم و جامعه داده می‌شود، باعث شده که آگاهی مردم بالاتر رفته و وظیفه ما هم سنگین‌تر شود.

وی اظهار کرد: در حوزه آموزشی با آموزش و پرورش صحبت‌هایی شده است که در هر شهری مدرسه‌ای به‌عنوان مدرسه طبیعت را الگو قرار دهیم.‌/‌ مهر

امسال در بیستون کاوش نمی‌شود

مدیر پایگاه میراث‌ جهانی بیستون گفت: باتوجه به این‌که امسال بنا داریم اولویت اصلی خود را روی ادامه طرح بزرگ ساماندهی بیستون قرار دهیم، بنابراین هیچ‌گونه عملیات کاوش باستان شناسی را درون این مجموعه تاریخی باستانی انجام نخواهیم داد.

حسین راهی افزود: مجموعه بیستون دارای آثار تاریخی باستانی متعددی است که در هر کدام از این آثار تاکنون کاوش‌های باستان‌شناسی بسیاری انجام شده و اگر هم فصول دیگری از کاوش باقی مانده باشد در سال‌های آینده انجام خواهد شد.مدیر پایگاه میراث‌ جهانی بیستون گفت: کاخ ساسانی یکی از آثار تاریخی ارزشمند در دل مجموعه ثبت جهانی شده بیستون است که تاکنون چند فصل کاوش باستان‌شناسی در آن انجام شده و امسال به‌دنبال ساماندهی این کاخ هستیم.

راعی افزود: همچنین کار مطالعاتی روی کتیبه داریوش توسط باستان‌شناسان برجسته ایران و آلمان ادامه خواهد داشت و به نوعی سراغ آسیب‌شناسی و ارائه طرحی برای حفاظت بیشتر از آن خواهیم رفت.‌/‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها