برای روابط زناشویی‌تان کاری کنید

سعی کنید به طرزی قدرتمندانه بر رابطه با همسرتان تاثیرگذار باشید. منفعل عمل نکنید. شما نمی‌توانید به صرف داشتن همسر نامناسب خود را مظلوم و یا قربانی روابط خود بدانید، با خودتان صادق باشید، ممکن است عادت کرده باشید که مانند یک قربانی یا کسی که مظلوم واقع شده است، رفتار کنید، اما بهتر است برای بهبود روابطتان با این قسمت خداحافظی کنید. به جای این نقش‌ها نقشی فعال، مثبت و سازنده را انتخاب کنید تا متوجه تغییرات اساسی در زندگی زناشویی‌تان و حتی رفتار همسرتان شوید.
کد خبر: ۷۸۷۰۸۷

برای زندگی زناشویی‌تان هدف و برنامه داشته باشید و آن را به حال خود واگذار نکنید. اگر مشکلی دارید قطعا شما به عنوان یک طرف رابطه این مشکل را می‌شناسید. مثلا اگر در روابط با نزدیکانتان مشکل دارید و یا نقطه‌ضعف خاصی دارید که به واسطه آن عادت به عقب‌نشینی کردن یا نزاع دائم دارید باید برنامه‌ای برای حل این مشکلات داشته باشید. به روابطتان توجه دائم داشته باشید، عامل باشید و برای تحقق اهدافتان در زندگی مشترک تلاش کنید.

تغییر و اصلاح را از خودتان شروع کنید و این تصور غلط را که باید همسرتان را به‌طور کامل عوض کنید دور بریزید. مهم‌ترین کسی که می‌توانید روی او تاثیر بگذارید خودتان هستید.

این باور را که صمیمیت جنسی در ازدواج مهم نیست، اصلا باور نکنید. البته منظور از صمیمیت جنسی در نزدیکی خلاصه نمی‌شود، بلکه شامل همه صور روابط خصوصی اعم از لمس کردن، نوازش کردن، در آغوش نگه داشتن و تمام رفتارهایی می‌شود که باعث آرامش روحی ـ روانی زوجین می‌شود. به این نکته توجه کنید که اهمیت ندادن به صمیمیت جنسی باعث کاهش کیفیت زندگی مشترک می‌شود. باید نشان دهید که شما دو دوست نیستید که در زیر یک سقف زندگی می‌کنید، بلکه زن و شوهر هستید.

قضاوت نکنید، حکم ندهید، انتقاد نابجا هم نکنید. اگر زمانی همسرتان خواست نیازها، خواسته‌ها و احساساتش را با شما در میان بگذارد تلویزیون را خاموش کنید، تلفن هم جواب ندهید، حواستان به بچه‌ها هم نباشد، سعی کنید در کمال آرامش به صحبت‌های وی گوش کنید، برچسب مسخره است را هم به احساسات همسرتان نزنید. هرگز و هرگز به خودتان اجازه ندهید که از اسرار و درددل‌های همسرتان سوء‌استفاده کرده و در برخوردهایتان از آن استفاده کنید. این سلاحی نیست که از آن برای سلطه‌جویی استفاده کنید.

این افسانه را که لازمه یک رابطه خوب، صلح و آرامش دائم در زندگی مشترک است، کنار بگذارید. هیچ‌گاه فکر نکنید که اگر بحث و اختلافی در زندگی هست دلیل بر سقوط زندگی زناشویی است، مطمئن باشید که بحث و مشاجره البته نوع سازنده آن می‌تواند بسیاری از مشکلات را رونمایی کرده و از شدت تنش‌ها کم کند. سرکوب کردن، نادیده گرفتن و انکار اختلافات می‌تواند باعث سقوط ازدواج باشد، اگر نتوانید مشکلات را با همسرتان حل کنید مسلما روابط خوبی با هم ندارید و به دنبال آن زندگی شادی هم نخواهید داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها