کارت گرافیکی برای بازی بر روی گرافیک 4K

غول جدید انویدیا برای پردازش گرافیکی 4K

تلویزیون نسل آینده اپل برخلاف انتظارها از پخش ویدیوهای دارای کیفیت 4K پشتیبانی نمی‌کند

تلویزیون بعدی اپل کیفیت 4K نخواهد داشت

شایعه به‌روزرسانی ویژه برای تلویزیون اپل با استقبال زیادی همراه بود ولی سرانجام مشخص شد که این محصول قابلیت پخش ویدیوهای دارای کیفیت 4K را نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۸۴۷۹۹
تلویزیون بعدی اپل کیفیت 4K نخواهد داشت

جام جم کلیک: در کشور ایران معمولا تلویزیون‌ها دارای شرایط خاصی هستند زیرا ما عادت کرده‌ایم تا از خدمات پخش رایگان تلویزیونی بهره‌ ببریم و تلویزیون‌های کابلی و شبکه‌ای برای ما کمی ناشناخته هستند ولی در سطح بین‌المللی این تلویزیون‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین روش دسترسی به محتوای تصویری مطرح هستند. در این میان باید گفت که جذابیت این بازار به‌اندازه‌ای بالا است که حتی شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل نیز به سوی آن کشیده شده‌اند و به همین دلیل نیز شاهد عرضه محصولاتی مانند کروم کست توسط گوگل و تلویزیون اپل هستیم.

در این میان گفته می‌شود که یک بسته به‌روزرسانی برای تلویزیون اپل می‌تواند امکانات این محصول را دستخوش تغییراتی شگفت‌آور کند که این تغییرات شامل مواردی مانند امکان استفاده از بازار نرم‌افزاری مخصوص این تلویزیون و استریم شدن خدمات تلویزیونی هستند ولی یکی از مورد انتظارترین موارد، بازهم در این به‌روزرسانی به چشم نمی‌خورد: این دستگاه دیجیتالی پخش تلویزیون هنوز نمی‌تواند کیفیتی بالاتر از 1080P را به نمایش دربیاورد.

این موضوع به‌صورت مستقیم به پردازنده A8 این دستگاه بازمی‌گردد زیرا توان اجرایی این پردازنده برای نمایش این جزئیات کافی نیست و حتی نسل بعدی تلویزیون اپل نیز از این قابلیت بی‌بهره خواهد بود. این امر عملا می‌تواند موجب ناامیدی بسیاری از هواداران این محصول شود و باید دید که آیا اپل می‌تواند در این زمینه تغییری به‌وجود بیاورد یا برای نخستین بار به ناامیدکردن کاربران محصولات خود ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است که پیش از عرضه تلویزیون اپل، ادعاهای فراوانی در زمینه کیفیت نهایی قابل پخش توسط آن مطرح شده بود که در عمل این ادعاها تنها سقف 1080P را درنوردیدند و به نظر می‌رسد که برای کیفیت‌های بالاتر باید زمان زیادی منتظر ماند زیرا حتی آمازون و نت فیلیکس نیز ویدیوهای اندکی را با کیفیت 4K عرضه می‌کنند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها