روی موج صدا

برنامه‌های جدید رادیو معارف در سال جدید

مدیر رادیو معارف با تاکید بر اضافه شدن دو بخش خبری کوتاه با محوریت اخبار معارفی و فرهنگی در ساعات 12 و 17 از پخش برنامه‌های جدید با عناوین همای رحمت، همسایه، به رنگ خدا و روایت عشق از این رادیو خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۲۷۴

مجتبی تونه‌ای، مدیر رادیو معارف درباره سیاست‌ها و اولویت‌های این شبکه رادیویی به جام‌جم گفت: با توجه به صحبت رهبر معظم انقلاب برنامه‌هایی با محوریت دین، اخلاق، امید، آگاهی و سبک زندگی دینی تولید و پخش خواهیم کرد. امسال در برنامه‌های رادیو معارف توجه ویژه‌ای به شعار سال داریم و برنامه‌هایی متناسب با موضوع همگرایی دولت و ملت پخش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های امسال به موضوع خانواده، اخلاق اجتماعی، رسانه‌های نوین و پاسخگویی به شبهات دینی توجه ویژه‌ای می‌کنیم، چون رسانه‌های معاند تلاش دارند در حوزه دین شبهه ایجاد کنند. برنامه پرسمان هر روز ساعت 18 به مدت یک ساعت پاسخگوی پرسش‌های شنوندگان در حوزه شبهات دینی است.

تونه‌ای اشاره کرد: هر روز صبح ساعت 7 به مدت یک ساعت تلاوت قرآن کریم را پخش می‌کنیم تا از این طریق زندگی مردم را با آیات الهی پیوند دهیم. هر شب ساعت 20 به امام هشتم توسل کرده و زیارت خاصه را به مخاطبان ارائه می‌کنیم. دو بخش خبری کوتاه به برنامه‌های رادیو معارف اضافه می‌شود که مربوط به خبرهای معارفی و فرهنگی است و ساعت 12 و 17 پخش خواهد شد.

مدیر رادیو معارف با اشاره به برنامه جدید عصرگاهی به رنگ خدا گفت: این برنامه هر روز ساعت 19 و 15 دقیقه با محوریت آیات قرآن کریم و احادیث پخش می‌شود. یک هفته در میان یک آیه و یک حدیث را در نظر می‌گیریم و از جوانب مختلف به آموزه‌های دینی آیه و حدیث مربوط می‌پردازیم.

وی گفت: برنامه همسایه هم روزهای جمعه ساعت 23 پخش می‌شود که اختصاص به گفت‌وگو با اصحاب هنر و فرهنگ دارد. مسابقه همای رحمت هم با محوریت مفاهیم نهج‌البلاغه روزهای جمعه ساعت 10 و 15 دقیقه به مخاطبان ارائه خواهد شد. برنامه روایت عشق هم به سبک زندگی شهدا به نقل از زبان مادران و همسران شهید می‌پردازد که روزهای سه‌شنبه ساعت 16 و 40 دقیقه پخش می‌شود. امسال توجه ویژه‌ای به ساختار مسابقه نمایشی خواهیم داشت و از آن بیشتر بهره خواهیم برد. همچنین سعی می‌کنیم زمان برنامه‌ها کوتاه باشد.

نسیم عدالت برای آپارتمان‌نشینی

برنامه «نسیم عدالت» امروز ساعت 10 با موضوع آپارتمان نشینی از رادیو تهران پخش می‌شود.

حماد خزائی، تهیه‌کننده در این باره گفت: برنامه نسیم عدالت امروز به موضوع باید و نبایدهای آپارتمان‌نشینی اختصاص دارد. در این برنامه درباره شرایط و ضوابط آپارتمان‌نشینی صحبت می‌شود. در ادامه شنوندگان می‌توانند پرسش‌های خود را مطرح کنند و کارشناسان به آنها پاسخ خواهند داد.

وی با اشاره به اهداف این برنامه افزود: برنامه نسیم عدالت با هدف اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه دادرسی، قضایی تدارک دیده شده است. کارشناسان حقوقی قوه قضاییه و وکلا در این برنامه حضور می‌یابند تا به مشکلات و پرسش‌های شنوندگان درباره مسائل حقوقی پاسخ دهند. آوید بزرگی گویندگی این برنامه را به عهده دارد.

آلزایمر در رادیو نمایش

نمایش رادیویی «آلزایمر» به کارگردانی فریدون محرابی امروز از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، آلزایمر را زهرا دلیری نوشته و داستان آن درباره دو پسر است که قصد فروش خانه پدری را دارند؛ میترا تنها دختر خانواده که شوهرش ناپدید شده، مخالف فروش خانه است و طاووس، مادر خانواده دچار آلزایمر شده است و... .

این نمایش با حضور بازیگرانی چون ناهید مسلمی، احمد گنجی، مهدی طهماسبی، مرضیه صدرایی، مهرخ افضلی، بهرام ابراهیمی، خسرو فرخزادی، مهدی نمینی مقدم، عبدالعلی کمالی و راضیه مومیوند ضبط شده و شهناز دهکردی تهیه‌کنندگی، رضا طاهری صدابردار و نرگس موسی‌پور افکتور آن هستند. این نمایش ساعت 9 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین نمایش «قوی سپید انزلی» که بر اساس زندگی زنده‌یاد سیروس قایقران ساخته شده امروز ساعت 11 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود. این نمایش را رضا عمرانی کارگردانی کرده است.

محیط زیست خاورمیانه در رادیو سلامت

برنامه «مردم و سلامت» که امروز از رادیو سلامت پخش می‌شود به موضوع نیاز به دیپلماسی زیست محیطی در خاورمیانه اختصاص دارد.

این برنامه ساعت 12 و 20 دقیقه با حضور عباس‌پور، رئیس انجمن متخصصان محیط زیست ایران پخش می‌شود. برنامه توان مثبت هم امروز ساعت 14 و 40 دقیقه با حضور تبریزیان، رئیس انجمن جراحان دست ایران، دستاوردهای علمی در زمینه جراحی دست را بررسی می‌کند.

توافق هسته‌ای به روایت رادیو اقتصاد

برنامه «اقتصاد و مجلس» امروز ساعت 19 و 5 دقیقه در رادیو اقتصاد دستاوردهای اقتصادی توافق هسته‌ای برای کشور را بررسی می‌کند.

مرتضی نجفی، حقوقدان و استاد دانشگاه به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخش اول برنامه به وظایف مجلس برای ایجاد همدلی می‌پردازد. در بخش دوم این برنامه دستاوردهای اقتصادی توافق هسته‌ای برای کشور و وظایف مجلس در این حوزه بررسی می‌شود.

آخرین اظهار نظرهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره شعار سال 94 و ابعاد اقتصادی توافق هسته‌ای در بخش اخبار پارلمانی پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها