جام جم آنلاین: استرس احساسی و هیجانی ممکن است سبب بروز علائمی شود که به نشانه های حمله قلبی شباهت دارند اما این علائم بزودی بر طرف می شوند.
کد خبر: ۷۸۴۲۰

اگر زمانی شنیدید فردی در اثر استرس هیجانی ناگهان بر زمین افتاده و جان خود را ازدست داده است ، گمان نکنید این یک صحنه شاعرانه ساده است . پزشکان دانشکده پزشکی جان هاپکینز بر این باورند که چیزی بعنوان دلشکستگی واقعا وجود دارد اما علیرغم برخی علائم مشابه ، با حمله قلبی متفاوت است.
بین استرس هیجانی شدید و نارسایی قلبی حتی در افراد سالم ارتباط وجود دارد و مردم باید بدانند این تاثیری است که استرس هیجانی واقعا می تواند در پی داشته باشد.
محققان می گویند استرس هیجانی ناگهانی می تواند منجر به ضعف بر گشت پذیر عضله قلب شود و حالتی را ایجاد کند که درست مانند حمله قلبی است.
این وضعیت در بیماران تحت عنوان کاردیومیوپاتی استرسی نامیده شده اما اصطلاحا "سندرم قلب شکسته" گفته می شود.
استرس باعث جریان ناگهانی مواد شیمیائی بنام کاتکول آمین ها می شود که می توانند موجب ناهماهنگی قلب شده و علائمی شبیه به حمله قلبی را ایجاد نما یند.
اغلب ، علائم این وضعیت با حمله قلبی اشتباه گرفته می شود زمانی که فرد در طول روز با جریان سریع آدرنالین و دیگر هورمون های استرس که بطور موقت موجب آشفتگی وضع قلب می شوند ، مواجه شده باشد.
این مطالعه به پزشکان کمک می کند کاردیومیوپاتی استرسی را از حمله قلبی تمییز دهند و نیز به بیماران این اطمینان را بدهد که به قلبشان صدمه دائمی وارد نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها