وزیر ارتباطات گفت: در سال ۹۴ تعرفه‌ها در بخش موبایل بدون تغییر باقی می‌ماند اما در بخش تلفن ثابت تغییر تعرفه رخ خواهد داد.
کد خبر: ۷۸۴۱۸۲
ثبات تعرفه موبایل و تغییر تعرفه تلفن ثابت در سال ۹۴

به گزارش جام جم کلیک: محمود واعظی امروز در دیدار نوروزی با اصحاب رسانه و کارمندان وزارت ارتباطات از اولویت‌های وزارت ارتباطات در سال 94 خبرداد و اظهارداشت: قرار است حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان در بخش ICT کشور سرمایه‌گذاری کنیم که امیدواریم 10 هزار میلیارد تومان نیز بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام دهد تا توسعه متوازنی در این حوزه صورت گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم‌چنین توسعه ICT در مناطق محروم و مناطق کمتر توسعه یافته جزء اولویت‌های سال 94 است که به طور جدی پیگیری می‌شود همچنانکه در سال 93 برای اولین بار 8 هزار روستا به اینترنت متصل شد و امسال قرار است به 25 هزار روستا اینترنت ارائه شود.

وی اضافه کرد: همچنین سیاست‌های کلی توسعه پهنای باند به گونه‌ای تنظیم شده که 80 درصد پهنای باند از طریق داخل و 20 درصد از پهنای باند بین‌الملل تأمین شود.

واعظی گفت: در مجموع بنا داریم ظرفیت پهنای باند اینترنت را از وضعیت موجود به میزان 2 برابر تا پایان سال 94 افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: علاوه بر این تولید محتوا و اپلیکیشن‌های کاربردی بسیار با اهمیت است و معتقدیم برای استفاده از فضای اینترنت فعلی کشور باید مردم به محتوا و اپلیکیشن‌های داخلی دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: در سال 94 مبلغ 120 میلیارد تومان برای حمایت از بخش خصوصی، دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان رشته ICT اختصاص پیدا خواهد کرد که این افراد از وام کم بهره با بازپرداخت میان مدت 3 تا 5 سال استفاده خواهند کرد.

واعظی ادامه داد: در سال 94 حدود 8 پروانه بزرگ در حوزه ICT در اختیار اپراتورهای مختلف قرار خواهد گرفت که زمینه اشتغالزایی بسیاری را فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سال گذشته وعده راه‌اندازی 30 هزار شغل در بخش ICT داده شده بود که در سال 94 برنامه ایجاد 100 هزار شغل در دستور کار قرار دارد.

تعرفه موبایل ثابت می‌ماند/ نرخ تلفن ثابت تغییر می‌کند

واعظی درباره وضعیت تعرفه‌های ثابت و موبایل در سال 94 توضیح داد: در حوزه موبایل تغییر تعرفه‌ای ایجاد نخواهد شد اما در حوزه تلفن ثابت پس از اجرای همکدی، کمیته‌ای برای بررسی تعرفه‌ها تشکیل شده که این کمیته تا پایان اسفند گزارشی ارائه کرده و در فروردین‌ماه نیز گزارش نهایی خود را ارائه خواهد کرد و براساس آن درباره تعرفه‌های تلفن ثابت برای سال 94 تصویب خواهد شد.

تلاش وزارت ارتباطات برای تعدیل تعرفه‌های مخابراتی در سال 93

واعظی با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در جهت تعدیل تعرفه‌های ارتباطی در سال 93 گفت: در یک مقطع، اپراتورها در صدد بودند که رقم قابل توجهی را به تعرفه‌هایشان اضافه کنند که جلوی کارشان را گرفتیم به این ترتیب ایرانسل و رایتل تغییر تعرفه نداشتند و همراه اول مقداری به تعرفه خود اضافه کرد.

وی ادامه داد: در زمینه تلفن ثابت تعرفه‌ها مشخص شد به طوریکه از هر نقطه با هر نقطه‌ای تماس برقرار شود یک تعرفه مشخص و واحد دارد.

واعظی ادامه داد: در حوزه اینترنت نیز در سال 93 تعرفه اینترنت کاربران خانگی 20 درصد کاهش یافت، علاوه بر این تعرفه اینترنت همراه نیز یک دهم تعرفه قبلی شد و از 5 ریال به نیم ریال به ازای هر کیلوبایت کاهش پیدا کرد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها